Remigiusz Zagraba: Zakłady Mięsne Berger są obecnie na etapie rebrandingu firmy. Jednym z elementów jest metamorfoza logotypu. Dlaczego zdecydowaliście się Państwo na zmianę wizerunku i co wniesie on nowego?
Monika Berger: Nowy logotyp, to nasz nowy początek. Rebranding firmy niesie ze sobą całkowitą zmianę strategii działania. Zmiana wizerunku ma na celu przedstawienie nas samych – ludzi związanych z produkcją wysokiej jakości wędlin o wyrazistym smaku, charakterystycznym dla tego obszaru.
Właściciele i większość pracowników firmy są prawdziwymi Ślązakami. Metamorfoza wizerunku ma przede wszystkim na celu pokreślenie wiarygodnego śląskiego charakteru naszej działalności. Wyrażamy w ten sposób nas samych i naszą pracę. Nasze barwy to czarny – jak węgiel kamienny, ceglana czerwień – jak symboliczne budynki familoków w dzielnicach Nikiszowiec i Giszowiec oraz kremowy. Całość koncepcji tworzy ciekawy i oryginalny obraz naszego przedsiębiorstwa.
R.Z.: Czy metamorfoza wiąże się także ze zmianą oferty produktowej i czy będzie miała wpływ na wejście firmy w nowe kanały dystrybucyjne i rynki?
M.B.: „Ślónskie szpecyjały” – to nasza oferta. Stawiamy przede wszystkim na produkty klasy Premium. Dzisiejszy konsument staje się, na szczęście, coraz bardziej świadomy swoich zakupów. Wpływ na ten efekt mają między innymi media oraz inne źródła wiedzy, do których dostęp jest w dzisiejszych czasach nieograniczony. Naszymi kanałami dystrybucyjnymi są przede wszystkim własne sklepy firmowe, które po rewitalizacji stają się prawdziwymi „perełkami” w oceanie „supermarketowej” rzeczywistości. Współpracujemy również z hurtowniami oraz zaopatrujemy kanał handlu nowoczesnego. Nasze produkty trafiają również za granice Polski. Zmiany w firmie pozytywnie wpłynęły także na relacje z dotychczasowymi klientami.
R.Z.: Marka „Ślónskie Szpecyjały” - dedykowana jest tylko dla rodowitych Ślązaków?
M.B.: Każdy smakosz znajdzie w naszej ofercie coś, po co z pewnością sięgnie kolejny raz. „Ślónskie szpecyjały”, to wędliny o bardzo wyraźnym charakterze. Uzyskujemy wiele pozytywnych opinii na temat naszych wędlin z różnych części Europy. Wielkim wyróżnieniem jest dla nas fakt, że również celebryci delektują się naszymi wyrobami.
R.Z.: Jaki wpływ będzie miała zmiana wizerunku na sieć sklepów firmowych?
M.B.: Wielka metamorfoza wizerunku sklepów firmowych – tak można określić wpływ zmiany wizerunku firmy na własną sieć sklepów. Sukcesywnie zmieniamy już istniejące sklepy a nowe tworzone są już według najnowszych projektów. Tak jak wspomniałam są to nasze „perełki” w oceanie „supermarketowej” rzeczywistości.
R.Z.: Dlaczego warto sięgać po wyroby Zakładów Mięsnych Berger?
M.B.: Proszę po prostu spróbować „Ślónskich Szpecyjałów” a odpowiedź nasunie się każdemu sama.