Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa już po raz czwarty brał udział w odbywających się od 29-31 sierpnia 2019 r. w Mumbaju targach Annapoorna Aufood India 2019 (wcześniej znanych pod nazwą: Annapoorna – World of Food India).
Realizując działania promujące polskie artykuły rolno-spożywcze na rynkach zagranicznych na stoisku narodowym pod nazwą „Poland tastes good” o powierzchni 72 m2 KOWR pozwolił 9 polskim firmom z róznych branży sektora spożywczego sprzedajacych: produkty mleczarskie, owoce świeże, mrożone i suszone, konfekcja, herbaty parzone na zimno, produkty mięsne oraz kawior, przedstawienie swojej oferty potencjalnym zagranicznym partnerom. Wystawiane towary spotkały się z ogromnym zainteresowaniem odwiedzających targi.
Pierwszego dnia targów miało miejsce oficjalne otwarcie polskiego stoiska narodowego, którego dokonał Konsul Generalny RP w Mumbaju, pan Damian Irzyk wraz z wiceprezes Indo Polish Chamber of Commerce & Industry, pani Lucyna Jaremczuk.
Polskiemu wystąpieniu na targach towarzyszyła misja gospodarcza zorganizowana przez KOWR we współpracy z Zagranicznym Biurem Handlowym PAIH w Mumbaju. W ramach tego wydarzenia zostało zorganizowane spotkanie informacyjne dot. indyjskiego rynku rolno-spożywczego oraz sesja B2B z reprezentantami indyjskich kontrahentów.
Przedstawiciele polskich firm mieli również okazję poznania asortymentu produktów oraz cen na rynku indyjskim dzięki udziałowi w objeździe po punktach sprzedaży detalicznej (tzw. store-check). Przedsiębiorcy odwiedzili sieci handlowe w Mumbaju z importowanymi produktami: Nature’s Basket i Foodhall.
W ramach stoiska narodowego zorganizowanego przez KOWR, każdego dnia targów dzięki organizowanym pokazom kulinarnym połączonym z degustacją, prowadzona była działalność promocyjna polskiej kuchni, żywności oraz Polski jako kraju z tradycjami i jednocześnie nowoczesnego pod względem kulinarnym.
Targi Annapoorna Anufood India są znakomita okazja do nawiązania kontaktów biznesowych oraz znalezienia alternatywnych rynków zbytu dla polskich produktów. Indie są uważane przez przedsiębiorców jako jeden z rynków perspektywicznych dla polskiego eksportu. Liczna populacja tego kraju oraz zróżnicowanie kulturowe sprawiają, że może być to atrakcyjny rynek zbytu dla polskich producentów żywności.
Źródło: KOWR
Partner portalu