Wskaźnik marnowania żywności w sieci Tesco na przestrzeni 2 lat - FirmyMiesne.pl portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie
FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polscei na świecie
Portal o rynku mięsa i wędlin
[zamknij] Szanowni Państwo, informujemy iż Translator Google może zniekształcać oryginalny tekst i powodować błędy komunikacyjne. W przypadku pytań prosimy o kontakt od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 16:00 pod numerem tel. 694 760 702 lub mailowo biuro@firmymiesne.pl

Partner główny portalu

Wskaźnik marnowania żywności w sieci Tesco na przestrzeni 2 lat

To już trzeci raz kiedy Tesco jako jedyna sieć handlowa w Polsce publikuje raport o marnowaniu żywności i dystrybucji jej nadwyżek. Wyniki są pomyślne: w ciągu 2 lat skala marnowania w sklepach spadła o blisko 41%, przy równoczesnym przekazaniu 3 411 ton żywności, czyli ponad dwukrotnie więcej niż w roku 2016/17.

Z przeprowadzonych badań wynika, że w roku finansowym 2018/19 w Polsce:

-Tesco wprowadziło do sprzedaży 1 003 675 ton produktów żywnościowych, z czego około 12 356 ton to nadwyżki żywności – produkty niesprzedane klientom.

-5 189 ton z powyższej liczby to żywność nadająca się do konsumpcji, gdzie: 3 411 ton zostało ofiarowanych instytucjom charytatywnym, bądź wykorzystane jako pokarm dla zwierząt.

-1 779 tony zostały wyrzucone.

Tesco Polska  stawia sobie kolejne, długoterminowe cele. Dąży, by do 2020r. wszystkie sklepy umożliwiły organizacjom charytatywnym odbieranie nadwyżek żywności. Największym problemem nie jest logistyka wewnętrzna sieci, a brak chętnych organizacji, które mogłyby być beneficjentami tego procesu. Choć aż 254 sklepy Tesco współpracują z lokalnymi odbiorcami żywności, to ponad sto placówek nie ma bezpośredniego partnera, który zająłby się odebraniem i dystrybucją produktów.

Tesco, które zapoczątkowało zjawisko ujawniania danych dotyczących wyrzucanej żywności w Europie Środkowej, namawia inne przedsiębiorstwa spożywcze do realizacji celu ONZ na rzecz zrównoważonego rozwoju oraz zmniejszenie o połowę globalnego marnotrawstwa żywności do 2030 roku. Przez swoją transparentność Tesco Polska chce skłonić innych do publikacji wyników walki z marnowaniem żywności i do podejmowania działań w tym zakresie.

 

Źródło: bpcc.org.pl

FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie

Drogi Użytkowniku!

Wchodząc na stronę portalu FirmyMiesne.pl przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i dane dotyczące aktywności lub urządzeń użytkownika. Przetwarzamy Twoje dane także w przypadku gdy: rejestrujesz się na portalu FirmyMiesne.pl, chcesz dodać ogłoszenie do Giełdy Mięsnej lub chcesz zamówić usługi online. W przypadku gdy dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, są traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administrator danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania znajdziesz w Polityce Prywatności klikając tutaj. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci prawo do poprawienia danych, ograniczenia przetwarzania, żądania usunięcia danych, przeniesienia danych. Szanujemy Twoja decyzję. Jeśli masz zastrzeżenia w tej kwestii wyślij nam informację na adres biuro@firmymiesne.pl

Proszę kliknij w przycisk "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług portalu FirmyMiesne.pl, w tym ze stron internetowych i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "komputerowej", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach Cookiem. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.