Krajowa Izba Gospodarcza stała się kreatorem nowej formuły zagranicznej promocji regionów i rodzimych firm. Od maja 2014 r. przy KIG działa Klub Radców Handlowych, skupiający dyplomatów ds. ekonomicznych akredytowanych w Polsce. Po serii spotkań w stolicy, poświęconych tematyce ekonomicznej i prezentacji wybranych polskich firm, dysponujących potencjałem na rynkach zagranicznych, w dniach 18-21 czerwca 2015 r. odbyło się kolejne wyjazdowe spotkanie Klubu Radców Handlowych przy Krajowej Izbie Gospodarczej. Członkowie Klubu byli tym razem gośćmi ziemi podlaskiej (w marcu zagraniczni goście odwiedzili województwo pomorskie).
Tym razem 22 dyplomatów, przedstawicieli 19 krajów z 4 kontynentów uczestniczyło w ciekawych spotkaniach z przedstawicielami władz regionalnych i lokalnego biznesu odwiedzając Suwałki, Augustów, Grajewo, Narew, Bielsk Podlaski oraz Białystok. W Parku Naukowo-Technologicznym w Suwałkach, podobnie jak i w Parku Naukowo-Technologicznym w Białymstoku odbyły się konferencje, mające na celu prezentację ekonomicznego potencjału regionów. Z ofertą podlaskiego biznesu radcowie mogli się także zapoznać podczas wystawy zorganizowanej przez Suwalską SSE. Zagraniczni goście odwiedzili także firmę MALOW w Suwałkach, produkującą metalowe meble, mleczarnię MLEKPOL w Grajewie, stocznię jachtów ŚLEPSK w Augustowie, firmę AC w Białymstoku, produkującą samochodowe instalacje gazowe, producenta ciągników i maszyn rolniczych i komunalnych PRONAR w Narwi, a także producenta domów modułowych – firmę UNIBEP w Bielsku Podlaskim. Potencjał prezentowanych firm przeszedł najśmielsze oczekiwania naszych gości.
Członkowie Klubu w swoich wystąpieniach informowali o kierunkach potencjalnej współpracy gospodarczej z reprezentowanymi przez nich krajami.
Uczestnikom wyjazdowego spotkania Klubu zaprezentowaliśmy także walory turystyczne regionu w ramach rejsu po jeziorach augustowskich.
Organizacja wyjazdowych spotkań zagranicznych dyplomatów z przedstawicielami władz regionalnych i lokalnego biznesu to istotne przedsięwzięcie KIG z punktu widzenia promocji gospodarczej Polski. Nasze działania stanowią ważną przesłankę do rozwoju procesu umiędzynarodowienia polskich przedsiębiorstw.
Źródło: Krajowa Izba Gospodarcza