W okresie styczeń–listopad 2022 r. przychody uzyskane przez przedsiębiorców ze sprzedaży zagranicznej mięsa, przetworów mięsnych i żywca były o 38% wyższe niż rok wcześniej i wyniosły 8,9 mld EUR (41,3 mld zł), stanowiąc 20% wartości całego polskiego eksportu produktów rolno-spożywczych.
W okresie jedenastu miesięcy 2022 r. wyeksportowano ponad 1,8 mln ton produktów drobiowych (w ekwiwalencie tuszek),o 9% więcej niż przed rokiem, a przychody z eksportu wzrosły o 55%, do 4,7 mld EUR (22 mld zł). W tym czasie import asortymentu drobiowego zwiększył się o 14% i osiągnął 198 tys. ton, a jego wartość wzrosła o 38%, do 428 mln EUR.
Za granicę sprzedano również 434 tys. ton żywca, mięsa oraz przetworów wołowych i cielęcych w ekwiwalencie tusz (spadek o 2%), a przychody z eksportu wyniosły blisko 2,2 mld EUR (10,1 mld zł) i wzrosły o 32%. Jednocześnie do kraju przywieziono 64 tys. ton asortymentu wołowego i cielęcego (o 28% więcej niż przed rokiem) za 287 mln EUR (o 60% więcej).
Eksport żywca, mięsa oraz przetworów i tłuszczów wieprzowych był o 6% mniejszy niż rok wcześniej i wyniósł 606 tys. ton (w ekwiwalencie tusz). Przychody z tego tytułu wzrosły o 17%, do 1,7 mld EUR (7,7 mld zł). W tym czasie do Polski sprowadzono 935 tys. ton asortymentu wieprzowego, o 7% więcej niż w analogicznym okresie 2021 r. Wydatki poniesione na zakup produktów wieprzowych były o 28% większe i wyniosły blisko 2 mld EUR.
Źródło: KOWR