Mięsny produkt lokalny szansą na wyróżnienie się na rynku - FirmyMiesne.pl portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie
FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polscei na świecie
Portal o rynku mięsa i wędlin
[zamknij] Szanowni Państwo, informujemy iż Translator Google może zniekształcać oryginalny tekst i powodować błędy komunikacyjne. W przypadku pytań prosimy o kontakt od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 16:00 pod numerem tel. 694 760 702 lub mailowo biuro@firmymiesne.pl

Partner główny portalu

Mięsny produkt lokalny szansą na wyróżnienie się na rynku

Produkt tradycyjny, lokalny, regionalny – a może Gwarantowana Tradycyjna Specjalność… W jaki sposób może wyróżniać się na rynku producent mięsa lub wędlin?

 

Większość producentów mięsa i wędlin niemal każdego dnia zastanawia się, co należy zrobić, aby nawiązać nowe kontakty biznesowe, sprzedawać więcej produktów, a co się z tym wiąże poprawić swoje wyniki finansowe. Doskonałym i, można rzec, niezawodnym sposobem na wyróżnienie się na bardzo nasyconym, różnorodnym rynku mięsa jest produkowanie takiego wyrobu, który będzie oryginalny, wyjątkowy i oczywiście… przepyszny.

Jak zatem znaleźć taki produkt? Warto zasięgać informacji o produktach regionalnych, tradycyjnych oraz lokalnych i zastanowić się, która kategoria produktów będzie dla nas odpowiednia, czy w swoim asortymencie mamy taki produkt, a może warto taki wyrób wprowadzić do sprzedaży?

Moda na regionalizm jest skutkiem tego, że w dzisiejszych czasach wyróżnianie się spośród tłumu jest bardzo ważnym wyznacznikiem sukcesu. Rynek produktów mięsnych jest bardzo nasycony, bogaty w różnorodne wyroby, jednak wiele z nich jest podobnych do siebie, zarówno pod względem składu, smaku, sposobu wytwarzania, a czasem także nazwy.

Kiedy jednak zaoferuje się produkt oryginalny pod względem receptury czy smaku, o bardzo wysokiej jakości, a następnie poczyni się odpowiednie kroki służące udokumentowaniu tego produktu, istnieje ogromne prawdopodobieństwo, że będzie on rozchwytywany przez branżę mięsną, a producent osiągnie wymierne korzyści.

 

Poznajmy najważniejsze zagadnienia dotyczące produktów:

1)   Produkt tradycyjny– musi być wpisany na Listę Produktów Tradycyjnych, są to produkty, których jakość lub wyjątkowe cechy i właściwości wynikają ze stosowania tradycyjnych metod produkcji, używanych przez co najmniej 25 lat. Produkty te muszą  być elementem dziedzictwa kulturowego regionu, w którym są wytwarzane, oraz tożsamości społeczności lokalnej.

2) Produkt regionalny – ich nazwy rejestrowane  są jako Chroniona Nazwa Pochodzenia i Chronione Oznaczenie Geograficzne. Wyróżniają się niepowtarzalną jakością, którą zawdzięczają miejscu swego pochodzenia, obszarowi geograficznemu. Jednocześnie, zgodnie z art. 3 ww. rozporządzenia, „tradycyjny” oznacza udokumentowany jako będący w użyciu na rynku krajowym co najmniej 30 lat.

a.  Chroniona Nazwa Pochodzenia to nazwa, którą określa się produkt: pochodzący z określonego miejsca, regionu lub, w wyjątkowych przypadkach, kraju; którego jakość lub cechy charakterystyczne są w istotnej lub wyłącznej mierze zasługą szczególnego środowiska geograficznego, na które składają się czynniki naturalne i ludzkie; a także  którego wszystkie etapy produkcji odbywają się na określonym obszarze geograficznym.

b. Chronione Oznaczenie Geograficzne – oznacza nazwę regionu, określonego miejsca lub w wyjątkowych przypadkach kraju, która służy do oznaczenia produktu rolnego lub środka spożywczego: pochodzącego z określonego miejsca, regionu lub kraju; którego określona jakość, renoma lub inna cecha charakterystyczna w głównej mierze wynika z tego pochodzenia geograficznego; a także którego przynajmniej jeden etap produkcji odbywa się na tym określonym obszarze geograficznym.

 

3)  Produkt lokalny– określenie to jest używane potocznie i nie zostało zdefiniowane w aktach prawnych. Produkty lokalne związane są z regionem, w którym jest produkowany, ma coś wyjątkowego, specyficznego. Produkty lokalne powinny być lepszej jakości, powinny być produkowane z lokalnego, świeżego surowca.

4)  Gwarantowana Tradycyjna Specjalność (GTS) – opisuje produkt, który wytwarzano tradycyjnymi metodami składników co najmniej przez 30 lat lub skład tego produktu odpowiada tradycyjnej praktyce, lub kiedy został on wytworzony z tradycyjnie stosowanych surowców. Aby nazwa mogła zostać zarejestrowana jako Gwarantowana Tradycyjna Specjalność, musi być tradycyjnie stosowana w odniesieniu do określonego produktu lub  oznaczać tradycyjny, lub specyficzny charakter danego produktu.

5) Żywność tradycyjna”– określenie  to odnosi się między innymi do produktów rolnych i środków spożywczych,  których nazwy zostały zarejestrowane jako gwarantowane tradycyjne lub które wpisano na Listę Produktów Tradycyjnych.

 

Szczegółowe procedury i wnioski dostępne są na stronie Ministerstwa Rozwoju Rolnictwa i Wsi. Warto zapoznać się z wszystkimi informacjami i wprowadzić do swojej oferty jeden z produktów tradycyjnych, regionalnych bądź lokalnych, aby czerpać korzyści wynikające z jego sprzedaży. 

 


Autor: Remigiusz Zagraba
  • Kiler: 2015-10-07 10:04:57
    Warto uczestniczyć w takich targach regionalnych?
  • Zbyszek: 2015-09-16 13:42:23
    Wchodzę w to - dobry pomysł

FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie

Drogi Użytkowniku!

Wchodząc na stronę portalu FirmyMiesne.pl przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i dane dotyczące aktywności lub urządzeń użytkownika. Przetwarzamy Twoje dane także w przypadku gdy: rejestrujesz się na portalu FirmyMiesne.pl, chcesz dodać ogłoszenie do Giełdy Mięsnej lub chcesz zamówić usługi online. W przypadku gdy dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, są traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administrator danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania znajdziesz w Polityce Prywatności klikając tutaj. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci prawo do poprawienia danych, ograniczenia przetwarzania, żądania usunięcia danych, przeniesienia danych. Szanujemy Twoja decyzję. Jeśli masz zastrzeżenia w tej kwestii wyślij nam informację na adres biuro@firmymiesne.pl

Proszę kliknij w przycisk "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług portalu FirmyMiesne.pl, w tym ze stron internetowych i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "komputerowej", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach Cookiem. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.