O zmianach w firmie PPHU Osłonka oraz o sztandarowych produktach rozmawiamy z szefem firmy Stefanem Jerzym Pielechem.
Remigiusz Zagraba: Za rok firma OSŁONKA będzie obchodziła 25 lecie działalności na rynku polskim. Jest to dobry moment na podsumowania dotychczasowej pracy. Co zmieniała się w firmie przez te ćwierć wieku?
Stefan Jerzy Pielech: Myślę, że w dzisiejszych trudnych czasach utrzymanie dotychczasowej pozycji na rynku w zakresie logistyki dostaw do zakładów przetwórstwa mięsnego jest dobrym znakiem tej dekady. Dzięki temu zapewniamy ciągłość jakości od producenta przez dystrybutora i handel, po sprzedaż gotowego wyrobu konsumentom. Jesteśmy także po pozytywnie zakończonych audytach dużych zakładów mięsnych, które są naszymi partnerami handlowymi. Teraz skupiamy się nad dalszą dywersyfikacją naszej palety ofertowej w zakresie konfekcjonowania osłonek, marszczenia i drukowania.
Do ważnych osiągnięć możemy zaliczyć wdrożenie Zintegrowanego Systemu Zarządzania Jakością
w oparciu o standardy ISO 22000:2005, BRC, IFS, dzięki któremu firma gwarantuje wszystkim naszym Partnerom Biznesowym bezpieczeństwo żywności łańcucha dostaw.
R.Z.: Czy osłonki na wyroby wędliniarskie stanowią największą część Państwa oferty?
S.J.P.: To prawda. Osłonki stanowią ponad 70 procent wielkości naszej sprzedaży. W chwili obecnej jesteśmy w trakcie wdrażania innowacyjnych rozwiązań w naszej firmie, w wyniku których powstaną nowe produkty w tym segmencie asortymentowym. Folie do pakowania stanowią 20 procent. Resztę oferty obejmują przyprawy, dodatki funkcjonalne i drobne narzędzia. Oferujemy wszystkie odmiany osłonek naturalnych, w tym białkowych i kolagenowych oraz sztucznych, a także różne rodzaje folii spożywczych i rękawów do pakowania wyrobów gotowych. Sami też produkujemy część tego typu opakowań dopuszczonych do kontaktu z żywnością. Coraz większy portfel zamówień naszych stałych oraz rosnąca liczba nowych klientów stawia przed nami nowe wyzwanie zakupu kolejnego urządzenia.
R.Z.: Wpłynęły na to zapewne zmiany w produkcji wyrobów mięsnych, wprowadzenia znakowania i nowych zasad pakowania?
S.J.P.: Oczywiście czasy pakowania wędlin luzem w skrzynki są już za nami. Teraz wszystkie wyroby muszą być dostarczane w opakowaniach jednostkowych z odpowiednim oznakowaniem. Procedury dobrej praktyki produkcyjnej i handlowej powodują zmiany, do których musieli dostosować się producenci, ale także firmy dystrybucyjne, takie jak nasza.
R.Z.: Firma OSŁONKA oferuje między innymi opakowania z nadrukami. Czy sami je wykonujecie?
S.J.P.: Współpracujemy w tym zakresie z liderami, mając na uwadze zapewnienie naszym klientom kompleksowej obsługi w zakresie przygotowania osłonek i opakowań. Zawsze staramy się wychodzić naprzeciw wszystkim życzeniom i potrzebom producentów, z którymi współpracujemy.
R.Z.: Czy zauważa Pan obecnie trendy w branży mięsnej, jeśli chodzi o osłonki wędliniarskie?
S.J.P.: Obserwujemy nowy trend w produkcji wyrobów na tzw. domowy użytek. Przybywa klientów detalicznych, którzy kupują niewielkie ilości przypraw czy osłonek. Coraz więcej osób próbuje produkcji wędlin domowych. To są jednak pewne etapy w ciągu roku. Sprzedaż detaliczna wyraźniej wzrasta przed świętami i w okresie grillowym.
R.Z.: Jakie cele postawili sobie właściciele firmy OSŁONKA na najbliższe lata ?
S.J.P.: Wewnątrz firmy zakończenie projektu inwestycyjnego oraz pozyskanie energii z ogniw fotowoltaicznych. Na zewnątrz kontynuacja badania potrzeb naszych obecnych i nowych klientów
w celu dostosowania naszej palety ofertowej do oczekiwań klientów. Bowiem na początku działalności postawiliśmy na wyróżnienie naszej oferty tj: oferowanie towaru najwyższej jakości, słowność
i punktualność, a przede wszystkim nadążanie za trendami w branży z zastosowaniem osiągnięć nauki. Zapraszam wszystkich naszych stałych i przyszłych Klientów do odwiedzania firmy Osłonka lub strony www.oslonka.pl
W naszym centrum logistycznym będzie można zaopatrzyć się w pełen asortyment wyrobów z naszej palety ofertowej; szeroki wachlarz przypraw i dodatków funkcjonalnych, opakowań do kontaktu
z żywnością i osłonek zgodnie z życzeniem zamawiających. Chcemy też naszym klientom dostarczyć wartość dodaną do naszej współpracy biznesowej. Niebawem zaproponujemy nową usługą – doradztwo w zakresie stale zmieniających się przepisów weterynaryjnych krajowych i unijnych. Ta propozycja jest kierowana przede wszystkim do właścicieli niewielkich firm, którym trudniej zdobyć nowe informacje z zakresu prawa żywnościowego.