Janusz Pasternak - Dobra współpraca będzie decydować o sukcesie! Rozmowa z Prezesem Zarządu firmy Kamir - Mak - FirmyMiesne.pl portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie
FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polscei na świecie
Portal o rynku mięsa i wędlin
[zamknij] Szanowni Państwo, informujemy iż Translator Google może zniekształcać oryginalny tekst i powodować błędy komunikacyjne. W przypadku pytań prosimy o kontakt od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 16:00 pod numerem tel. 694 760 702 lub mailowo biuro@firmymiesne.pl

Partner główny portalu

Janusz Pasternak - Dobra współpraca będzie decydować o sukcesie! Rozmowa z Prezesem Zarządu firmy Kamir - Mak

 
 
Remigiusz Zagraba: Panie Januszu, jak obecna sytuacja na rynku mięsa i wędlin w województwach małopolskim i śląskim wpływa na działalność KAMIR - MAK Sp. z o.o.?
 
Janusz Pasternak: Rynek mięsa i wędlin w Małopolsce i na Śląsku jest obecnie niezwykle konkurencyjny, lecz także pełen możliwości. Śląsk to według GUS w 2023 r. ponad 4,3 mln mieszkańców, Małopolska to ponad 3,4 mln r. Zmieniające się preferencje konsumentów i globalne trendy, takie jak zwiększone zainteresowanie żywnością wysokiej jakości, wymagają od nas ciągłego dostosowywania oferty. Mimo takich wyzwań jak duża konkurencja coraz wyższe standardy obsługi klienta i logistyki, realizujemy nasze cele i umacniamy swoją pozycję na tych rynkach, szukając przy okazji niszowych obszarów, w których chcemy być liderem.
 
R.Z.: Które  produkty z kategorii mięs i wędlin cieszą się obecnie największym zainteresowaniem konsumentów ? 
 
J.P.: Nasze obserwacje rynku wskazują, że konsumenci zgodnie z trendem, który rozpoczął się kilka lat temu wybierają produkty z wyższej półki, mówię tutaj o pewnym znaczącym procencie, który rośnie. Niestety nie ma tutaj każdego klienta, gdyż znaczne podwyżki, które miały miejsce  na początku  2023 r.  utrudniły dostęp wszystkim Polkom i Polakom do tej wysokiej jakości tj. wędlin premium i mięsa, które jest zdecydowanie lepszej jakości od tego oferowanego w znanych sieciach handlowych. Warte podkreślenia jest to, że  szczególną popularnością cieszą się tradycyjne receptury, które łączą w sobie wysoką jakość i autentyczny smak. Dobrym przykładem jest nasza marka Wędliny od zawsze... czy inne polskie marki, które można znaleźć w naszej ofercie. Jeśli chodzi o mięso, to drób od lat jest na 1 miejscu. Wierzę w to, że nadchodzą pozytywne zmiany w naszej gospodarce i wszystkich będzie stać na żywność dobrej i najwyższej jakości. 
 
R.Z.: Jakie Pana zdaniem technologie lub innowacje mogłyby, zrewolucjonizować branżę mięsną i wędliniarską w najbliższych latach? 
 
J.P.: Wierzymy, że przyszłość branży mięsnej leży w innowacjach, ale opartych o tradycję i to, co najlepsze i najzdrowsze. Technologie takie jak AI mogą zrewolucjonizować sposób, w jaki śledzimy pochodzenie i dystrybucję mięsa, zapewniając konsumentom pełną przejrzystość, a także wspierając obsługę klienta, czy logistykę. Przyglądamy się tym rozwiązaniom i muszę przyznać, że patrzę na niektóre rozwiązania z optymizmem, bo mogą ułatwić i wspomóc pracę. Analiza danych pozwala nam z kolei personalizować ofertę i lepiej odpowiadać na indywidualne potrzeby klientów, co jest niezwykle ważne w dobie rosnącej konkurencji i wymagań klientów.
 
R.Z.: Kiedy patrzy Pan na liczbę sklepów specjalizujących się w sprzedaży mięsa i wędlin, to jaki trend Pan obecnie dostrzega i jak to wpływa na strategię dystrybucji Waszych produktów?
 
J.P.: Obserwujemy niestety zmniejszanie się liczby specjalistycznych sklepów mięsnych, co jest mało optymistycznym sygnałem. Strategia naszej firmy zakłada dywersyfikację sprzedaży w kanale tradycyjnym, gastronomicznym i ogólnie HORECA. Oferta, którą budujemy, jest dobrze skrojona pod różnorodnych klientów, a produkty w niej zawarte są dostępne niemal z dnia na dzień. Ważne jest dla nas budowanie silnych, długoterminowych relacji z partnerami biznesowymi. Rozwój nowych lokalizacji to równie ważny aspekt naszej działalności. Podkreślę, że dobra współpraca z dostawcami, klientami i otoczeniem biznesu będzie decydowała o sukcesie firmy. Dobych relacji nic nie zastąpi, nawet najlepsze technologie i zaawansowana AI. 
 
R.Z.: Jest Pan menedżerem i osobą zaangażowaną społecznie. Dzięki takiemu połączeniu dostrzega Pan z pewnością wiele różnych zachowań wśród ludzi. Czy według Pan istnieje idealny model współpracy. W tym przypadku między dostawcami a sklepami oraz sklepami a konsumentami?
 
J.P.: Nasz idealny model współpracy zakłada bliską interakcję na linii dostawca - sklep — konsument. Pragniemy, aby każdy etap tej współpracy charakteryzował się transparentnością, etyką oraz wzajemnym zaufaniem. Stawiamy na partnerskie relacje z dostawcami, które gwarantują najwyższą jakość surowców, a także na otwartą komunikację ze sklepami, aby nasi końcowi klienci zawsze otrzymywali produkty, które spełniają ich oczekiwania. Wierzymy, że tylko poprzez wspólny wysiłek wszystkich stron możemy zapewnić konsumentom dostęp do produktów najwyższej jakości, które są produkowane w sposób odpowiedzialny i zrównoważony.
 
R.Z.: Czy działania podejmowane przez  firmę KAMIR - MAK Sp. z o.o. w kierunku zrównoważonego rozwoju i minimalizacji wpływu na środowisko mają Pana zdaniem strategiczne znaczenie?
 
J.P.: W odpowiedzi na rosnącą świadomość ekologiczną konsumentów intensyfikujemy nasze wysiłki na rzecz zrównoważonego rozwoju. Obejmuje to nie tylko wprowadzanie opakowań przyjaznych dla środowiska, ale także m.in. to, że np. energię elektryczną pozyskujemy z własnej elektrowni fotowoltaicznej. Jesteśmy przekonani, że nasze zaangażowanie w ochronę środowiska nie tylko przyczynia się do poprawy stanu planety, ale również buduje zaufanie i lojalność naszych klientów, którzy coraz częściej dokonują wyborów konsumenckich z myślą o przyszłości naszego świata.
 
R.Z.: Dlaczego główne cele i plany rozwoju dla KAMIR - MAK Sp. z o.o. na najbliższe lata, są dla Pana ważne ?
 
J.P.: Człowieki i  zespół współpracowników,  to najważniejsze dla mnie i naszej firmy, pomnożone przez rozwój ! Stojące przed nami wyzwania, takie jak wahania cen surowców czy konieczność szybkiego reagowania na zmiany w preferencjach konsumentów, jednocześnie stanowią szanse. Świadomość konsumentów na temat zdrowego odżywiania rośnie, co motywuje nas do rozwijania oferty. Szansa leży w zdobywaniu zaufania konsumentów poprzez oferowanie produktów najwyższej jakości, co przekłada się na długoterminowe relacje. Kolejną według mnie i poparte długoletnim doświadczeniem jest serwis, który polega na obsłudze klienta na najwyższym poziomie i sprawnej, dobrze zorganizowanej logistyce.

Autor: Autor: Remigiusz Zagraba

FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie

Drogi Użytkowniku!

Wchodząc na stronę portalu FirmyMiesne.pl przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i dane dotyczące aktywności lub urządzeń użytkownika. Przetwarzamy Twoje dane także w przypadku gdy: rejestrujesz się na portalu FirmyMiesne.pl, chcesz dodać ogłoszenie do Giełdy Mięsnej lub chcesz zamówić usługi online. W przypadku gdy dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, są traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administrator danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania znajdziesz w Polityce Prywatności klikając tutaj. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci prawo do poprawienia danych, ograniczenia przetwarzania, żądania usunięcia danych, przeniesienia danych. Szanujemy Twoja decyzję. Jeśli masz zastrzeżenia w tej kwestii wyślij nam informację na adres biuro@firmymiesne.pl

Proszę kliknij w przycisk "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług portalu FirmyMiesne.pl, w tym ze stron internetowych i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "komputerowej", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach Cookiem. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.