Remigiusz Zagraba: POLOmarket to dzisiaj blisko 290 sklepów zlokalizowanych w całej Polsce. Co wyróżnia Państwa sklepy na rynku detalicznym. W jakich lokalizacjach w najbliżym czasie przewidujecie otwarcia sklepów ?
Monika Jańczak: Jesteśmy siecią, która szczególną wagę przykłada do jakości oferowanych produktów, ich ceny i różnorodności. Lokalizację każdej nowej placówki poprzedzamy wnikliwymi badaniami rynku i potrzeb lokalnych społeczności. Staramy się budować nowe obiekty tam, gdzie pozwalają na to warunki rynkowe i założenia aktualnej strategii systematycznego organicznego rozwoju sieci. Przed nami otwarcia kolejnych placówek, m.in. w Gdańsku, Nidzicy i Blachowni.
R.Z.: Dlaczego warto robić zakupy w sklepach POLOmarket?
M.K.: POLOmarket jest polską siecią przyjaznych klientom supermarketów. Szczególną wagę przykładamy do jakości, różnorodności i ceny. Mięso, wędliny, owoce i warzywa, a także nabiał i pieczywo dostarczane są do sklepów codziennie, a ich jakość systematycznie kontrolujemy. Zdecydowaną większość produktów dostarczają nam polscy producenci, hodowcy i rolnicy. Naszą domeną jest także wypiekane na miejscu pieczywo oraz chleb z lokalnych piekarni i doskonały nabiał. W bogatej ofercie POLOmarketu znajdują się wszystkie artykuły niezbędne do codziennego prowadzenia gospodarstwa domowego. Konkurencyjne ceny i najwyższa jakość oferowanych produktów generują wysoki poziom satysfakcji naszych klientów. W trosce o komfort naszych klientów budujemy przestronne i nowoczesne sklepy, zgodnie z trendami wyposażenia sali sprzedaży i wystroju sklepowych wnętrz. Wszystko to sprawia, że sklepy POLOmarket są ulubionym miejscem zakupów dla milionów klientów na terenie całego kraju.
R.Z.: Od stycznia bieżącego roku Grupa POLOmarket, została oficjalnie podzielona. Jaki wpływa miała ta operacja na działalność sieci?
M.J.:Spółka market-Detal podjęła decyzję biznesową o wyjściu z Grupy POLOmarket i utworzeniu niezależnej sieci sklepów. Na skutek tej decyzji od dnia 1.01.2015 r. ubyło nam niespełna 170 sklepów. Grupa POLOmarket ze względu na swoją skomplikowaną strukturę nie mogła rozwijać się wcześniej w tempie, w którym wzrastał cały rynek FMCG. Rozdzielenie firmy daje możliwości, których POLOmarket do tej pory nie miał, a nowa strategia przyśpieszenia ekspansji zagwarantuje szybki rozwój ilościowy sieci. Ale najważniejszym dla nas pozostaje zmienianie naszych istniejących sklepów i dostosowywanie ich do rosnących potrzeb naszych klientów. Należy również powiedzieć, iż nasze działania zogniskowały się wokół tego, aby nasi klienci nie odczuli rozdzielenia, gdyż nasza misja pozostaje bez zmian: chcemy być ulubionym sklepem, mieć ulubiony personel i dostarczać przyjemności w postaci ulubionych produktów w naszych sklepach.
Gospodarka wolnorynkowa sprzyja konkurencyjności, dzięki której zawsze zyskują konsumenci. To klienci podejmujący każdego dnia decyzje zakupowe realnie wpływają na los każdej placówki handlowej i każdego dnia kierują swoje kroki do naszych sklepów.
R.Z.: Dużo się mówi o współpracy Państwa firmy ze Stokrotką. Na czym ta kooperacja będzie polegała?
M.J.: Dyskusja na temat konkretnych kierunków kooperacji nie może wyprzedzać decyzji UOKiK-u.Celem porozumienia jest utworzenie spółki kapitałowej Polskie Supermarkety Sp. z o.o., w której POLOmarket i Stokrotka obejmą po 50% udziałów. W ramach spółki Polskie Supermarkety utworzony zostanie dział handlowy odpowiedzialny za zakupy towarów handlowych dla obu sieci, rozwój wspólnej marki własnej oraz organizację bezpośredniego importu wybranych towarów.
Jak ważne są produkty mięso - wędliny w Waszej ofercie?
Artykuły świeże, przede wszystkim mięso i wędliny stanowią niezwykle istotny asortyment POLOmarketu. Codzienne dostawy świeżych produktów jak najwyższej jakości podnoszą skutecznie poziomu satysfakcji i zaufania klientów. Mięso i wędliny, są tymi produktami, po które klienci przychodzą specjalnie do POLOmarketu, doceniając fachową obsługę tradycyjnych lad mięsno-wedliniarskich w naszych sklepach.W POLOmarkecie, w odróżnieniu od sklepów dyskontowych, można znaleźć zdecydowanie szerszy asortyment wędlin i mięs, które sprzedawane są w ilościach i porcjach takich, jak zażyczy sobie klient. W ten sposób gwarantujemy jakość, wybór i wygodę zakupów w naszych sklepach.
Kto może zostać dostawcą mięsa i wędlin, jakie wymagania powinien spełnić dostawca oraz jak będzie wyglądała przyszłość produktów paczkowanych tylko dla Klientów portalu www.FirmyMiesne.pl
Autor: Remigiusz Zagraba