Paweł Sołtys: Obecnie skupiamy się na rozwoju obecnych oddziałów. Nasze hurtownie zlokalizowane są w bardzo dobrych punktach, co wpływa na szybką i bezpieczną dystrybucję, naszym atutem jest to, że logistycznie jesteśmy w stanie obsłużyć dużą liczbę klientów w krótkim czasie.
Głównym naszym celem jest zapewnienie wzorowej obsługi klientów, bo od inwestowania w nowe lokalizacje, zdecydowanie lepiej zainwestować w jeszcze lepszą obsługę klienta wywozowego, aby zrealizować w pełni jego zamówienie w jak najkrótszym czasie i jak najwcześniej. Dzisiaj nie wystarczy już tylko mieć w ofercie produkty z kategorii mięso — wędliny. Naszą ofertę cały czas rozszerzamy i klient może zamówić również inne artykuły spożywcze takie jak np.: napoje, ciasta, sery itp. Rozważamy oczywiście nowe lokalizacje, ale jedną z przeszkód jest rynek pracy, najprościej mówiąc, brakuje fachowców w tej branży, a bez dobrze wykwalifikowanych pracowników nic się nie zdziała.
R.Z.: Z każdym rokiem sytuacja w branży mięsnej ulega zmianie. Czy Pana zdaniem w najbliższej przyszłości nastąpi jakiś przełom dotyczący dystrybucji w kanale tradycyjnym, a jeśli tak, to w jakim zakresie będzie to najbardziej zauważalne ?
P.S.: Fakt, sytuacja w naszej branży jest bardzo dynamiczna i przewidzieć co będzie, nie jest takie proste.
Na pewno zmienia się nasz klient, coraz więcej też zamyka się mniejszych, pojedynczych sklepów, brak następców,
Taki klient nie jest zainteresowany współpracą z zakładami mięsnymi bezpośrednio, ponieważ nie są w stanie zapewnić mu kompleksowej obsługi. Naszym atutem jest kompleksowość i szybkość dostawy, podkreślę, że u nas kupi niemal wszystko, wędliny, mięso, szeroką gamę produktów spożywczych w najlepszych cenach.
Jeśli chodzi o współpracę z zakładami mięsnymi, to myślę, że w najbliższej przyszłości rewolucji nie będzie.
R.Z.: W ostatnich latach dużo mówiło się o konsolidacji w branży mięsnej i faktycznie, do kilku przejęć na rynku polskim doszło do skutku. Były to pojedyncze przejęcia o sporej wartości. Czy w praktyce ma to jakiś istotny wpływ na handel hurtowy?
P.S.: Jak na razie nie odczuwamy żadnego wpływu na nasz handel hurtowy (mówię o naszych hurtowniach).
R.Z.: Firma STEFAN jest jednym z udziałowców ogólnopolskiej grupy handlowej WĘDLINY OD ZAWSZE, która niedawno zmieniła nazwę, wcześniej dla przypomnienia były to STAROPOLSKIE WĘDLINY. Jakie produkty pod obecną marką można znaleźć w Państwa ofercie i co wyróżnia je na rynku?
P.S.: W naszej ofercie każdy klient znajdzie coś dla siebie. Chcemy dać klientowi produkt finalny najwyższej jakości, nad którym pracuje szeroka grupa ludzi z pasją do tego, co robią, tu nie ma przypadku.
Na naszej stronie www.wedlinyodzawsze.pl można poczytać o każdym produkcie z gamy wyrobów:
wędliny... od zawsze Premium
wędliny... od zawsze Premium bez dodatku E
wędliny … od zawsze.
Na rynku, wyróżniają nas produkty bez dodatku E, szybko reagujemy na potrzeby klienta, który ma większą świadomość,
Wędliny... od zawsze, można znaleźć praktycznie w każdym regionie Polski, ponieważ dystrybucją zajmujemy się sami,
R.Z.: Czy Pana zdaniem rynek handlu tradycyjnego, mam tutaj na myśli sprzedaż mięsa i wędlin w specjalistycznych sklepach, ma przed sobą dobrą perspektywę, czy raczej konsumenci będą się przenosić do dyskontów, biorąc pod uwagę zapowiedzi jednej z czołowych sieci, że zamierza uruchomić w 2019 roku 70 stoisk z mięsem i wędlinami, obsługiwanych przez wykwalifikowany personel?
P.S.: Moim zdaniem ma dobrą perspektywę, ponieważ specjalistyczne sklepy mądrze prowadzone, w swojej ofercie będą miały zawsze szeroką gamę produktów, najwyższej jakości, nie tylko wędliny i drób. Poza tym lepszy i bezpośredni kontakt,