Sieć sklepów Słoneczko - Izolda Ligenza o ofercie i wymaganiach wobec dostawców - FirmyMiesne.pl portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie
FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polscei na świecie
Portal o rynku mięsa i wędlin
[zamknij] Szanowni Państwo, informujemy iż Translator Google może zniekształcać oryginalny tekst i powodować błędy komunikacyjne. W przypadku pytań prosimy o kontakt od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 16:00 pod numerem tel. 694 760 702 lub mailowo biuro@firmymiesne.pl

Partner główny portalu

Sieć sklepów Słoneczko - Izolda Ligenza o ofercie i wymaganiach wobec dostawców

 

Remigiusz Zagraba: SŁONECZKO to ogólnopolska franczyzowa sieć sklepów spożywczych, powstała w maju 2002 r. Obecnie posiadają Państwo ponad 400 sklepów zlokalizowanych na terenie Polski. W jakich województwach jesteście obecni i czy planowane są kolejne otwarcia sklepów?

Izolda Ligenza: Wszystkich sklepów powiązanych ze SŁONECZKIEM jest 430, z czego 403 funkcjonują w ramach tzw. miękkiej franczyzy i 27 sklepów własnych, na których widnieje szyld SPAR (rozwijany w Polsce przez GK Bać-Pol, w skład której wchodzi Słoneczko).

Jesteśmy obecni we wszystkich województwach Polski oprócz woj. mazursko-warmińskiego, podlaskiego i opolskiego, najwięcej sklepów jest w woj. podkarpackim. Plany na kolejne lata zakładają rozwój zarówno franczyzy jak i własnego biznesu i zwiększanie liczebności sieci o kilkadziesiąt sklepów rocznie, głównie w tych regionach, gdzie jest nasz dystrybutor – Bać-Pol, czyli na terenie województw: lubuskiego, wielkopolskiego, dolnośląskiego, lubelskiego, świętokrzyskiego, małopolskiego, mazowieckiego, podkarpackiego. Stawiamy na partnerów, którzy dojrzeli do współpracy, chcą być w sieci, są otwarci na zmiany i widzą dla siebie miejsce na rynku.

R.Z.: Państwa sklepy zostały wielokrotnie nagradzone. Zdobyliście Państwo m.in. tytuł MARKET ROKU 2015. Co oprócz nagród wyróżnia sieć sklepów SŁONECZKO spośród innych sieci na polskim rynku?

I.L.: Słoneczko funkcjonuje w Grupie Kapitałowej Bać-Pol, co stanowi niewątpliwy atut, ponieważ posiada zaplecze jednego z największych polskich dystrybutorów, zapewniającego logistykę i gwarancję dostaw towarów do sklepów. Dzisiaj poza ceną, ważna jest świeżość asortymentu, co jest powiązane z silną i punktualną dystrybucją. Te sieci, które nie mają takiego wsparcia, nie są w stanie właściwie zorganizować dostaw.

Proponujemy im przejrzyste zasady współpracy, profesjonalizm, właściwe narzędzia, know-how i efektywne rozwiązania ,które przyczyniają się do wspólnego sukcesu. Bardzo ważna jest dla nas edukacja, bo to daje szansę dalszego rozwoju. W tym celu stworzyliśmy platformę elektroniczną z rozbudowanym systemem szkoleń, z którego mogą korzystać właściciele sklepów i ich pracownicy.

Rynek detaliczny ulega ciągłym przemianom. Polscy konsumenci chcą dzisiaj kupować tanio, bez kolejek i jak najbliżej miejsca zamieszkania. Wykorzystujemy tę zmianę trendów zakupowych. To pozwoli naszym sklepom, pełniącym rolę convenience utrzymać się na rynku. Nasi klienci chętnie kupują w sklepach osiedlowych blisko domu.

R.Z.: Jednym z Państwa celów jest budowanie i wzmocnienie partnerskich relacji z producentami i dostawcami. Na czym one polegają?

I.L.: Dzisiaj stanowimy już dużą siłę dla naszych dostawców i producentów, dlatego wciąż pracujemy nad jakością wzajemnej współpracy. Słoneczko to tzw. miękka franczyza, ale wciąż rośnie świadomość naszych franczyzobiorców, że dla skutecznego konkurowania konieczna jest większa integracja w sieci franczyzowej, wykorzystanie jej standardów, by sprostać wyzwaniom, i taka jest nasza rola – wspólne świadczenie usług dla producentów i dostawców przy równoczesnym podnoszeniu swojej rentowności.

Bać-Pol zapewnia nam zatowarowanie w większość kategorii asortymentowych, ale nie wszystkie. Stąd też współpraca z lokalnymi branżowymi dostawcami, w zakresie produktów świeżych, jak mięso i wędliny. Dla dostawców regionalnych stanowimy duży potencjał zakupowy, co pozwala na negocjowanie jeszcze lepszych warunków zakupowych.Na koniec warto wspomnieć o obecnej w sieci Słoneczko marce własnej LUBIĘ, będącej efektem współpracy z Grupą Handlową PL Plus.

R.Z.: Obecnie na rynku mięsnym dużym zainteresowaniem cieszą się produkty małych, lokalnych zakładów. Czy w Państwa sklepach także obserwujecie taki trend?

I.L.: Trend powrotu do „smaków dzieciństwa” jest widoczny w preferencjach zakupowych klientów już od dłuższego czasu. Jest to podyktowane nie tylko chęcią powrotu do dawnych smaków, ale też   prozdrowotnym Eko stylem życia. Półka „bio” w naszych sklepach własnych jest sukcesywnie rozszerzana i cieszy się sporym zainteresowaniem. Również na stoisku mięsnym chcemy, żeby każdy klient znalazł coś dla siebie i oferujemy różnorodny asortyment dopasowany do potrzeb. Staramy się współpracować z lokalnymi, postrzegalnymi producentami, których klienci znają, których produktów szukają. Nie wszystkie nasze sklepy mają jednak w swoim obrębie taki lokalny zakład, dlatego też wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów wprowadziliśmy niedawno produkty dostawcy regionalnego - naturalnie wędzone, bez sztucznych dodatków. Produkty te klienci przyjęli bardzo pozytywnie i chętnie po nie wracają.

R.Z.: Jakie są Państwa wymagania wobec producentów wędlin i na co szczególnie zwracacie uwagę?

FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie

Drogi Użytkowniku!

Wchodząc na stronę portalu FirmyMiesne.pl przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i dane dotyczące aktywności lub urządzeń użytkownika. Przetwarzamy Twoje dane także w przypadku gdy: rejestrujesz się na portalu FirmyMiesne.pl, chcesz dodać ogłoszenie do Giełdy Mięsnej lub chcesz zamówić usługi online. W przypadku gdy dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, są traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administrator danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania znajdziesz w Polityce Prywatności klikając tutaj. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci prawo do poprawienia danych, ograniczenia przetwarzania, żądania usunięcia danych, przeniesienia danych. Szanujemy Twoja decyzję. Jeśli masz zastrzeżenia w tej kwestii wyślij nam informację na adres biuro@firmymiesne.pl

Proszę kliknij w przycisk "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług portalu FirmyMiesne.pl, w tym ze stron internetowych i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "komputerowej", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach Cookiem. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.