W czternastej edycji rankingu „Lista 2000 Polskich Przedsiębiorstw i Eksporterów” przygotowanego przez redakcję dziennika „Rzeczpospolita” firma Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci sklepów Biedronka, po raz kolejny zajęła drugie miejsce. Spółka ponownie uplasowała się także na pozycji lidera sektora handlowego w Polsce. To już kolejne wyróżnienie dla JMP i sieci Biedronka w ostatnim czasie.
O kolejności miejsc w przygotowywanym zestawieniu zadecydowały przychody firm osiągnięte
w minionym roku. Mimo deflacji i problemów sektora handlowego Jeronimo Martins Polska potwierdziło swoją silną pozycję na polskim rynku. Przychody ze sprzedaży właściciela sieci Biedronka wyniosły w zeszłym roku ponad 8,4 mld euro (ponad 35 mld zł) i wzrosły w porównaniu z 2013 r.
o ponad 9 proc. Pozwoliło to JMP na zajęcie – tak jak przed rokiem – drugiego miejsca w zestawieniu „Lista 2000 Polskich Przedsiębiorstw i Eksporterów”. Firma okazała się także największym pracodawcą w pierwszej czterdziestce rankingu.
Właściciel sieci Biedronka, liczącej obecnie ponad 2650 sklepów na terenie całego kraju, zwyciężył
w dodatkowym rankingu „Rzeczpospolitej”, poświęconym największym sieciom handlowym. Został sklasyfikowany na pozycji lidera z przychodami ze sprzedaży ponad trzykrotnie większymi
w porównaniu do konkurentów, którzy znaleźli się na drugim oraz na trzecim miejscu zestawienia. W 2014 roku firma JMP otworzyła 211 nowych sklepów Biedronka oraz trzy centra dystrybucyjne –
w Modlnicy k. Krakowa, w Sosnowcu oraz w aglomeracji warszawskiej.
W ostatnim czasie spółka Jeronimo Martins Polska wyróżniona została także w innych prestiżowych rankingach m.in. jako jedna z największych firm w Europie Środkowo – Wschodniej. Zarówno
w tegorocznym zestawieniu TOP 500 CEE przygotowanym przez grupę Coface, jak i rankingu „Europa 500” opracowanym przez firmę doradczą Deloitte oraz dziennik „Rzeczpospolita” firm uplasowała się na czwartej pozycji.