„Wszystkie nowości testujemy bezpośrednio wśród klientów. Sprawdzamy czy je akceptują i jakim uznaniem się cieszą. Klient musi być zadowolony z tego co kupuje.”
O mięsie i wędlinach w Sieci Sklepów Topaz i o tym, co je wyróżnia na rynku rozmawiamy z Dyrektorem Handlowym Produktów Świeżych Zbigniewem Pelowskim.
Remigiusz Zagarab: Sieć Sklepów spożywczych TOPAZ to obecnie ponad sto supermarketów. Czy widzą Państwo jeszcze potencjał na otwieranie nowych?
Zbigniew Pelowski: Z całą pewnością. Bardzo mocno rozważamy każdą możliwość i każdą propozycję nowych lokalizacji. Zanim jednak zdecydujemy się na otwarcie nowych Sklepów Topaz, sprawdzamy dane miejsce pod kątem dostępności, ponieważ jest to równie ważne jak odpowiednia obsługa. Klient nie może mieć problemu ze znalezieniem lokalizacji sklepu.
R.Z.: Jakie produkty z kategorii mięsno-wędliniarskie znajdują się w ofercie Państwa sklepów?
Z.P.: Posiadamy podstawową ofertę klasycznych wędlin wieprzowych, drobiowych i wołowych najlepszych marek. Uważam, że powinny one znajdować się w ofercie dla klienta, który jest świadomy swojego wyboru. Oprócz produktów markowych, które są bardzo dobrej jakości, mamy także produkty tradycyjnie wykonywane według receptur lokalnych producentów, cieszące się powodzeniem.
Co do mięsa – sprzedajemy głównie wieprzowinę, co wynika z przyzwyczajeń żywieniowych Polaków. W bardzo dużej mierze również drób klasyczny (kurczak i jego elementy), który cieszy się ogromną popularnością. Coraz częściej ludzie poszukują także elementów z kaczki i gęsi. Mamy również wołowinę, chociaż spożycie tego rodzaju mięsa nie jest w Polsce takie, jakiego byśmy sobie życzyli. Jeżeli chodzi o dziczyznę, można ją dostać w naszych niektórych sklepach, ale nie jest tak popularna z uwagi na specyficzny smak i cenę. Na specjalne zamówienia możemy sprowadzić dziczyznę oraz cielęcinę. Nie ma ich w stałej półkowej ofercie, ponieważ dbamy o ich świeżość.