„Oferowanie naszym klientom wysokiej jakości, bezpiecznych produktów jest dla nas kwestią priorytetową.”
Wywiadu dla portalu FirmyMiesne.pl udzielił Alfred Kubczak - dyrektor ds. korporacyjnych
w Jeronimo Martins Polska S.A.
Remigiusz Zagraba: Sieć Biedronka, jest obecna na polskim rynku od przeszło 20 lat. Liczy dzisiaj ponad 2650 sklepów. Czy widzą Państwo jeszcze potencjał na otwieranie nowych punktów?
Alfred Kubczak: Będziemy kontynuować rozwój naszej sieci, jednocześnie skupiając się na funkcjonowaniu już otwartych sklepów. Obecne planowane tempo rozwoju to ok. 100 nowych placówek rocznie. Nie zakładamy istotnej zmiany w tym obszarze, natomiast liczba nowych sklepów jest powiązana
z istniejącymi warunkami rynkowymi. Ze zrozumiałych względów biznesowych nie informujemy wcześniej o szczegółowych planach ekspansji.
R.Z.: Dzisiaj wiele sklepów inwestuje w rozwój e - handlu, także tych wielkoformatowych. Czy Państwo także planujecie rozwijać taką formę sprzedaży?
A.K.: Biorąc pod uwagę możliwości i ograniczenia, jakie niesie za sobą rozwój internetu, pozostajemy na razie na etapie obserwacji oraz przygotowania narzędzi i wiedzy, które pozwolą takie projekty wdrażać w przyszłości. Nie prowadzimy w tej chwili testów związanych z wdrożeniem sklepu internetowego.Dodatkowo, stale rozwijamy naszą obecność w sieci wykorzystując narzędzia do angażowania klientów. Przykładem może być platforma „Testujemy”, dzięki której konsumenci po zalogowaniu mogą wziąć udział w wyborze produktów trafiających następnie do oferty. Ponadto , rozwijamy stronę internetową biedronka.pl, na której klienci mogą znaleźć aktualną ofertę sieci, listę sklepów, czy m.in. przepisy kulinarne. Dodatkowo do dyspozycji klientów pozostawiamy specjalną aplikację mobilną, dzięki której użytkownicy mogą m.in. tworzyć swoje listy zakupów, przydatne podczas wizytyw stacjonarnym sklepie.