Marka firmy mięsnej - Wojciech Woźniak - FirmyMiesne.pl portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie
FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polscei na świecie
Portal o rynku mięsa i wędlin
[zamknij] Szanowni Państwo, informujemy iż Translator Google może zniekształcać oryginalny tekst i powodować błędy komunikacyjne. W przypadku pytań prosimy o kontakt od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 16:00 pod numerem tel. 694 760 702 lub mailowo biuro@firmymiesne.pl

Partner główny portalu

Marka firmy mięsnej - Wojciech Woźniak

 

Branża mięsna nie może pochwalić się zbyt dużą ilością silnych i rozpoznawalnych marek. Nawet największe firmy nie mają wysokich wskaźników rozpoznawalności. Zdecydowana większość małych i średnich zakładów nie przywiązuje do tego tematu żadnej wagi.  Nie będę rozważał przyczyn tego stanu rzeczy, natomiast skupię się na analizie różnych scenariuszy związanych z budowaniem marki firmy mięsnej.

Czy warto inwestować w markę?

Pytanie nie jest proste i nie ma na nie jednoznacznej odpowiedzi. Panuje przekonanie, że marki są tworzone przez producentów, tymczasem coraz częściej kreatorami marek są sieci detaliczne. Marki handlowe należące do sieci sklepów dyskontowych, takich jak Lidl, Biedronka stanowią nawet do 80% realizowanych obrotów. Trendy rynkowe wskazują, że udział marek własnych sieci handlowych będzie wzrastał. Skoro czeka nas na rynku prawdziwa rewolucja, zmieniająca dotychczasowy układ sił, warto przez chwilę zastanowić się, jak przygotować się do tej sytuacji. Przede wszystkim należy zastanowić się, w których kategoriach produktowych zagrożenie ze strony marek handlowych jest największe. Marki handlowe zwiększają swój udział w rynku w sytuacji, gdzie mamy nadwyżki mocy produkcyjnych, a na rynku dominują producenci drobni i średniej wielkości. Także określona postawa producentów sprzyja łatwemu zdobywaniu przez marki handlowe silnej pozycji rynkowej. Przede wszystkim mamy do czynienia z niskim wsparciem marketingowym , a inwestycje w prace badawczo rozwojowe są nieznaczne. Tak w skrócie można zobrazować sytuację w branży mięsnej, dlatego każda firma powinna zweryfikować swoje działania marketingowe związane z budową marki i zdobywaniu pozycji rynkowej.

 

Trzeba być konsekwentnym.

W branży  mięsnej duży udział w rynku mają małe i średnie firmy. To one zadają sobie pytanie, czy inwestować w markę i jeśli tak, to jak to zrobić? Inne pytanie brzmi: jeśli nie będziemy budować marki, to jakie mamy szanse na przetrwanie na rynku w dłuższej perspektywie?  Pytania wydają się retoryczne, natomiast większym problemem jest szczegółowe opracowanie planu działań marketingowych, które przyniosą nam owoce w postaci wzrostu sprzedaży oraz pozytywnej opinii konsumentów o firmie i naszych produktach. 

 

Dodatkową barierą decyzyjną jest fakt, że nie możemy oczekiwać natychmiastowych efektów, bowiem budowanie marki to mozolna i długotrwała praca.  Nawet, gdy będziemy mieli  doskonały pomysł na wykreowanie marki, to musimy przekonać cały zespół do realizacji naszego planu. Jest to bodaj najtrudniejszy etap zarządzania marką, mianowicie wdrożenie planu w życie. Nawet najbardziej atrakcyjne obietnice składane konsumentom w przekazie reklamowym nie będą miały znaczenia, jeśli ich nie spełnimy.

 

Zazwyczaj firmy mięsne deklarują podobne wartości dla konsumenta: doskonały smak, tradycyjne receptury, najwyższa jakość itd. Przez ostatnie 20 lat nastąpiło wiele zmian, które niestety, nie wpłynęły na poprawę wizerunku branży mięsnej. Dlatego te wszystkie hasła brzmią mało wiarygodnie. Tak nawiasem mówiąc, to mieliśmy niepowtarzalną okazję, aby z polskich wędlin utworzyć naszą flagową markę produktową. Oprócz wódki, jest to najczęściej kojarzony polski produkt spożywczy zagranicą. Niestety, nawet zbliżające się Euro 2012 nikogo nie mobilizuje, aby wykorzystać tę niepowtarzalną okazję do promocji polskich kiełbas.

 

Należy zatem przemyśleć, jakie obietnice deklarujemy i czy jesteśmy w stanie je spełnić. Zanim poinformujemy klientów o naszych doskonałych produktach, ich jakości i smaku, w pierwszej kolejności powinniśmy uświadomić naszych wszystkich pracowników, jakie wartości chcemy sprzedawać na rynku. Budowanie marki zaczynamy od uświadomienia zespołowi, aby byli zaangażowani w proces i mieli poczucie odpowiedzialności na sukces rynkowy.

 

Drugim etapem może być komunikacja marketingowa skierowana do naszych konsumentów. Ważnym ogniwem marketingowym jest miejsce sprzedaży, dlatego najlepiej tworzyć markę poprzez sklepy mięsne- firmowe. Najbardziej wiarygodna i skuteczna reklama jest jednak poprzez polecanie produktu przez znajomych. Zróbmy zatem wszystko, aby polecano nasze wędliny.

Wojciech Woźniak

 

  • Bogdan: 2011-05-05 11:20:55
    Trzymam kciuki za branze mięsną
  • Darek: 2011-05-05 09:40:19
    Były prezes Peklimaru to wie co mówi
  • Miniśśś: 2011-05-04 10:26:57
    No, nareszczie ktoś kto mówi z sensem! :)

FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie

Drogi Użytkowniku!

Wchodząc na stronę portalu FirmyMiesne.pl przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i dane dotyczące aktywności lub urządzeń użytkownika. Przetwarzamy Twoje dane także w przypadku gdy: rejestrujesz się na portalu FirmyMiesne.pl, chcesz dodać ogłoszenie do Giełdy Mięsnej lub chcesz zamówić usługi online. W przypadku gdy dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, są traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administrator danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania znajdziesz w Polityce Prywatności klikając tutaj. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci prawo do poprawienia danych, ograniczenia przetwarzania, żądania usunięcia danych, przeniesienia danych. Szanujemy Twoja decyzję. Jeśli masz zastrzeżenia w tej kwestii wyślij nam informację na adres biuro@firmymiesne.pl

Proszę kliknij w przycisk "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług portalu FirmyMiesne.pl, w tym ze stron internetowych i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "komputerowej", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach Cookiem. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.