Targi FOOD-to-GO Gdańsk – co nas czeka w gastronomii w nadchodzącym sezonie?
Jakie będą nowe trendy w gastronomii w nadchodzącym sezonie? Jak skutecznie przyciągnąć klientów oferując im smaczne przekąski? Czy produkt regionalny może stać się kulinarną wizytówką Pomorza? – na te i wiele innych pytań poszukiwali odpowiedzi właściciele lokali gastronomicznych z całego Pomorza, którzy w dniach 7-8 lutego odwiedzili targi dla gastronomii, lodziarni, pizzerii, barów szybkiej obsługi i cateringu FOOD-to-GO. Podczas dwóch dni targów swoje produkty i usługi zaprezentowało 65 wystawców z Polski i zagranicy, a stoiska targowe odwiedziło ponad 1 300 branżowych zwiedzających.
Druga edycja targów obfitowała zarówno z sprawdzone rozwiązania dla gastronomii z zakresu sprzętu, wyposażenia i produktów spożywczych, jak również umożliwiła zapoznanie się z nowościami i ciekawostkami produktowymi skierowanymi do branży gastronomicznej.
Widocznym trendem wśród wystawców było promowanie rozwiązań mających zastosowanie w trakcie zbliżających się mistrzostw Europy w piłce nożnej – wiele przedsiębiorstw dostosowało swoją ofertę do lokali oferujących szybkie przekąski oraz dania na wynos, szczególnie popularne wśród kibiców. Swego rodzaju nowością były pierogi w kubku - tradycyjna polska potrawa, która ma szansę na popularyzację dzięki innowacyjnej formie podania. Jeśli już o opakowaniach mowa to ogromnym zainteresowaniem podczas targów cieszył się papier do pakowania z nadrukiem wzorowanym na gazecie z czasów PRL stanowiący estetyczną i niebanalną formę wyróżniania się wśród konkurencji. Restauratorzy chcący wzbogacić swoje wakacyjne menu o nowe smaki mogli wybierać spośród oferty napojów. Ochłodę w upalne dni zapewnić mogą kolorowe, mrożone sorbety dostępne w 20 odmianach, a wielbicieli nowych, egzotycznych smaków zainteresowały woda kokosowa i aloesowa.
Sam produkt to jednak nie wszystko, równie ważne jest odpowiednie zarządzanie własnym biznesem czy wprowadzanie nowości w menu. Goście targowi biorący udział w branżowych seminariach learnShops mieli niepowtarzalną okazję do zapoznania się z tajnikami przyrządzania sushi, gotowania niskotemperaturowego czy pozyskiwania nowych klientów za pomocą dostępnych kanałów sprzedaży on-line. Zarówno pierwszego, jak i drugiego dnia targów odbyły się także pokazy barmańskie przyciągające rzesze widzów zainteresowanych efektowym przyrządzaniem drinków.
Zbliżające się rozgrywki piłkarskie to także świetna okazja do promowania wśród turystów z całej Europy polskiej żywności oraz tradycyjnych produktów. O regionalne akcenty na targach FOOD-to-GO zadbało m.in. Stowarzyszenie Kobiet Zgorzałego promujące na swoim stoisku kaszubskiego oscypka czy różnorodne nalewki. Produkty promowane przez Stowarzyszenie cieszyły nie tylko podniebienia, ale i oczy - były nie tylko smaczne, ale i pięknie wykonane!
Mamy nadzieję, że wizyta na targach FOOD-to-GO stała się inspiracją dla wielu przedsiębiorców z branży gastronomicznej, a doświadczenia wyniesione z tej imprezy zaowocują w nadchodzącym sezonie oraz pozwolą restauratorom przyciągnąć sporą grupę klientów. Informacje na temat minionej już edycji można znaleźć na stronie www.easyfairs.pl oraz na profilu targów na Facebooku (www.facebook.com/targiFOODtoGO). Właścicieli lokali gastronomicznych z południa Polski zapraszamy natomiast na targi FOOD-to-GO w Chorzowie, 18-19 kwietnia b.r. – będzie równie interesująco i inspirująco!
Dorota Kołodziejczyk
easyFairs Poland
Dział Marketingu
tel. ( +48) 12 651 95 23
tel. kom. 510 134 219
e-mail: dorota.kolodziejczyk@easyfairs.com