Trzy najważniejsze cechy produktów, których szukają konsumenci mięsa i wędlin - FirmyMiesne.pl portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie
FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polscei na świecie
Portal o rynku mięsa i wędlin
[zamknij] Szanowni Państwo, informujemy iż Translator Google może zniekształcać oryginalny tekst i powodować błędy komunikacyjne. W przypadku pytań prosimy o kontakt od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 16:00 pod numerem tel. 694 760 702 lub mailowo biuro@firmymiesne.pl

Partner główny portalu

Trzy najważniejsze cechy produktów, których szukają konsumenci mięsa i wędlin

Dzisiejsi konsumenci majÄ… szeroki dostÄ™p do różnego rodzaju produktów miÄ™snych, w wielu kanaÅ‚ach dystrybucji. Sprawia to, że stajÄ… siÄ™ oni coraz bardziej wymagajÄ…cy i Å›wiadomi tego, czego chcÄ… i co lubiÄ….

SÄ… oni także coraz bardziej zabiegani, chÄ™tniej korzystajÄ… z oferty sklepów convenience czy on-the-go i majÄ… coraz mniej czasu na uważne studiowanie każdego produktu, który lÄ…duje w ich koszyku WybierajÄ… zwykle to, co znajÄ… i lubiÄ…. IstniejÄ… jednak pewne trendy, które od lat wykazujÄ… siÄ™ stabilnoÅ›ciÄ… i przesÄ…dzajÄ… o tym, co cieszy siÄ™ popularnoÅ›ciÄ… na rynku. SÄ… to najpopularniejsze filtry, przez które konsumenci „przepuszczajÄ…” produkt, zanim zdecydujÄ… siÄ™ na jego zakup. Zobacz, na co zwraca siÄ™ najwiÄ™kszÄ… uwagÄ™!

 

1. Jakość

Nie odkryje Ameryki nikt, kto powie, że jakość produktów miÄ™snych stanowi jeden z kluczowych, o ile nie najważniejszy aspekt, na który zwracajÄ… uwagÄ™ konsumenci. Zdecydowana wiÄ™kszość badaÅ„ rynkowych potwierdza ten trend. WysokÄ… jakość produktów wÄ™dliniarskich przeciÄ™tny konsument zwykle rozumie jako miÄ™sność wyrobów. NajwiÄ™kszÄ… popularnoÅ›ciÄ… cieszÄ… siÄ™ te wÄ™dliny, które już na pierwszy rzut oka komunikujÄ… na swoim opakowaniu zawartość miÄ™sa, np. „powyżej 90%”.

Innym aspektem, który podkreÅ›lajÄ… konsumenci, jest brak konserwantów. Niepożądana jest także obecność sztucznych dodatków smakowych. Glutaminian sodu i wszelkie „E” na etykiecie jedynie odstraszajÄ… potencjalnych nabywców. JednoczeÅ›nie wysoko ceniona jest naturalność, przejawiajÄ…ca siÄ™ krótkim skÅ‚adem produktu, czystÄ… etykietÄ… czy ekologicznym opakowaniem. Coraz wiÄ™cej ludzi przyznaje, że czyta etykiety i zwraca uwagÄ™ wÅ‚aÅ›nie na zawartość miÄ™sa w produkcie, obecność niepożądanych skÅ‚adników, wartoÅ›ci odżywcze czy zawartość alergenów. Warto podkreÅ›lać wysokÄ… jakość swoich wyrobów w punkcie sprzedaży!

      

 

2. Cena

Pomimo, iż wielu konsumentów podkreÅ›la, iż to jakość produktów jest dla nich najważniejsza, analiza faktycznych koszyków zakupowych prowadzi do ciekawych wniosków – wyjÄ…tkowÄ… popularnoÅ›ciÄ… cieszÄ… siÄ™ wyroby przecenione i o niskiej cenie. Wynika to z faktu, iż ciÄ…gle znaczna część produktów miÄ™snych i wÄ™dlin w polskich gospodarstwach domowych kupowana jest przez przedstawicieli „starszych” pokoleÅ„, dla których szczególnie ważna jest relacja ceny do jakoÅ›ci, tradycja i autentyczność. Konsumenci podkreÅ›lajÄ…, że poszukujÄ… produktów „wartych swojej ceny”. CzÄ™sto stoi to niejako w sprzecznoÅ›ci z deklaracjami konsumentów, potwierdzajÄ…cymi iż to jakość przesÄ…dza o wyborze tego, co lÄ…duje w koszyku. Wynika z tego, że odpowiednia kombinacja jakoÅ›ci skÅ‚adu produktu miÄ™snego oraz atrakcyjnej oferty cenowej może okazać siÄ™ kluczem do sukcesu w sprzedaży.

          

 

3. Pochodzenie

Trend patriotyzmu zakupowego i lokalnoÅ›ci od lat przybiera na sile. Inicjatywy takie jak marka Produkt Polski czy aplikacja Pola tylko potwierdzajÄ… to, o co rynek od lat pokazuje. Polacy uważajÄ…, że polskie produkty w niczym nie ustÄ™pujÄ… zagranicznym i jeÅ›li majÄ… wybór, to chÄ™tnie siÄ™gajÄ… po produkty znad WisÅ‚y – nie tylko w kategorii miÄ™sa i wÄ™dlin. JednoczeÅ›nie konsumenci ceniÄ… lokalność i lubiÄ… próbować lokalnych produktów, typowych dla poszczególnych regionów. Ważne jest także to, kto wyprodukowaÅ‚ danÄ… wÄ™dlinÄ™ i czy jest to producent znany i cieszÄ…cy siÄ™ renomÄ…. W branży wÄ™dliniarskiej czÄ™sto wÅ‚aÅ›nie zaufanie do marki przesÄ…dza o podjÄ™ciu decyzji zakupowej.

Przy przygotowywaniu strategii sprzedaży i promocji swoich wyrobów miÄ™snych warto też obserwować i wykorzystać rosnÄ…ce trendy, takie jak opracowywanie caÅ‚ych linii produktów miÄ™snych dedykowanych konkretnym grupom nabywców. ZyskujÄ… na popularnoÅ›ci produkty dla dzieci, produkty bez glutenu, wÄ™dliny dla wegetarian czy produkty exclusive/premium.

Personalizacja oferty – to czynnik, który peÅ‚ni coraz ważniejszÄ… funkcjÄ™!

DziÅ› częściej niż kiedykolwiek spotykana jest sytuacja, w której produkt sam w sobie odgrywa coraz mniejszÄ… rolÄ™ – przecież praktycznie w każdym sklepie znajdziemy szynkÄ™ „babuni”, „swojskÄ…”, „wiejskÄ…”, „tradycyjnÄ…” czy „od szwagra”. Na tak konkurencyjnym rynku ważne jest wiÄ™c to, jakÄ… wartość dodanÄ… oferuje produkt, co komunikuje na pierwszy rzut oka oraz jakÄ… renomÄ… cieszy siÄ™ jego producent. Nie zapominajmy także o ogromnej sile polecenia produktu przez sprzedawcÄ™ oraz osobistych wczeÅ›niejszych dobrych doÅ›wiadczeniach z produktem. Odpowiednia kombinacja powyższych elementów z pewnoÅ›ciÄ… zwiÄ™kszy szanse na sukces rynkowy produktów miÄ™snych! 

        

www.brandnet.grupanomax.pl

Na podstawie –  raport Polska na Widelcu, Instytut GfK Polonia, opracowanie: Grzegorz Mech

 

Czytaj również:

 

Nomax Trading Sp. z o. o.


Autor: Materiał promocyjny firmy NOMAX TRADING

FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie

Drogi Użytkowniku!

Wchodząc na stronę portalu FirmyMiesne.pl przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i dane dotyczące aktywności lub urządzeń użytkownika. Przetwarzamy Twoje dane także w przypadku gdy: rejestrujesz się na portalu FirmyMiesne.pl, chcesz dodać ogłoszenie do Giełdy Mięsnej lub chcesz zamówić usługi online. W przypadku gdy dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, są traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administrator danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania znajdziesz w Polityce Prywatności klikając tutaj. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci prawo do poprawienia danych, ograniczenia przetwarzania, żądania usunięcia danych, przeniesienia danych. Szanujemy Twoja decyzję. Jeśli masz zastrzeżenia w tej kwestii wyślij nam informację na adres biuro@firmymiesne.pl

Proszę kliknij w przycisk "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług portalu FirmyMiesne.pl, w tym ze stron internetowych i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "komputerowej", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach Cookiem. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.