Ze świata: RPA wprowadza nowy plan biznesowy dla sektora drobiowego - FirmyMiesne.pl portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie
FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polscei na świecie
Portal o rynku mięsa i wędlin
[zamknij] Szanowni Państwo, informujemy iż Translator Google może zniekształcać oryginalny tekst i powodować błędy komunikacyjne. W przypadku pytań prosimy o kontakt od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 16:00 pod numerem tel. 694 760 702 lub mailowo biuro@firmymiesne.pl

Partner główny portalu

Ze świata: RPA wprowadza nowy plan biznesowy dla sektora drobiowego

Republika Południowej Afryki jest konkurencyjna cenowo w światowym przemyśle drobiarskim i produkuje kurczaka z szóstą najniższą ceną za kilogram na świecie. Wprowadzenie nowego planu biznesowego dla sektora drobiu w kraju, ogłoszonego przez Departament Handlu i Przemysłu (DTI), ma na celu stymulowanie lokalnego popytu, zwiększenie eksportu i ochronę krajowego przemysłu drobiarskiego.

 Masterplan dla sektora drobiowego uwzględnia kilka problemów systemowych  w  rolnictwie RPA. Główne cele planu koncentrują się na pobudzaniu lokalnego popytu i ochronie lokalnego przemysłu, na stymulowaniu kosztów pasz (głównie kukurydzy i soi), spełnianiu wymogów bezpieczeństwa i weterynarii, zwiększeniu eksportu i transformacji sektora drobiarskiego w południowej Afryce jako całości. Wzrosła także liczba firm prowadzonych przez Afroamerykanów w całym łańcuchu wartości i zgodnie ze szacunkami będzie się nadal zwiększać.

 

Ograniczenie dumpingu drobiu

 

Republika Południowej Afryki będzie również ubiegać się o kolejne cła antydumpingowe w drugiej połowie 2020 r. DTI wprowadza działania mające ograniczyć dumping, który umożliwia sprzedaż produktów w innym kraju po niższej cenie niż na rynku lokalnym. Republika Południowej Afryki importuje 33% całkowitego popytu krajowego drobiu, znacznie więcej niż UE (7%), USA (1%) i Brazylia (0%). Stany Zjednoczone i Brazylia eksportują na terenie półkuli zachodniej 40% swojej produkcji drobiu.

 

Eksport kurczaka

 

Eksport drobiu jest jednym z najważniejszych obszarów, w którym DTI planuje znaczne zwiększenie w porównaniu do lat 2015 - 2020. Według informacji  Południowoafrykańskiego Stowarzyszenia Importerów i Eksporterów Mięsa, Republika Południowej Afryki ma bezcłowy dostęp do Europy, ale nie spełnia wymagań sanitarnych i fitosanitarnych rynku europejskiego. Europa jest zatem zamknięta dla południowoafrykańskich produktów z drobiowych. Eksport z RPA do innych krajów jest również niewielki i stanowi zaledwie 2% całkowitej produkcji. Obecne umowy z krajami sąsiednimi nie są korzystne dla Afryki Południowej. Celem sektora drobiowego jest zwiększenie wielkości eksportu na Bliski Wschód i gotowych produktów drobiowych do UE. UE importuje rocznie około 900 000 ton mięsa z piersi kurczaka i produktów przetworzonych takich jak kotlety hamburgerowe dla konsumentów unijnych.

 

Krajowy rynek mięsa z kurczaka w Republice Południowej Afryki

 

Mięso drobiowe stanowi ponad 60% całkowitego spożycia mięsa w Republice Południowej Afryki. W 2019 r. spożycie mięsa z kurczaka (z wyłączeniem podrobów) wyniosło 1,98 mln ton. Przewiduje się, że popyt na mięso z kurczaka wzrośnie w 2020 r. tylko o 1%, do 2 mln ton. Wynika to z szacowanego wzrostu gospodarczego poniżej 1% w 2020 r. spowodowanego pandemią koronawirusa.

 

Południowoafrykański rynek mięsa z kurczaka charakteryzuje się 3 podstawowymi cechami:

 

- Dominujący popyt na kawałki kurczaka z kością (brązowe mięso), a nie na mięso z piersi. Kawałki kurczaka z kością stanowią prawie 60% całkowitego popytu na mięso z kurczaka sprzedawane głównie jako ‘ indywidualnie głęboko mrożone ‘ (IQF) w niskiej cenie za opakowania  mieszane po 2  i 5 kg.

- Prawie wszystkie lokalnie produkowane mrożony kurczak zawiera solanki w celu zachowania i poprawy jakości mięsa. Departament Rolnictwa, Leśnictwa i Rybołówstwa wprowadził w 2016 r. rozporządzenie w sprawie ograniczenia zawartości solanki do maksymalnie 15% sprzedawanej masy. Przed 2016 r. odnotowano poziom solankowania (brining) dochodzący do 43%.

- Stosunkowo niewielki popyt na świeże (niemrożone) mięso z kurczaka, które stanowi mniej niż 10% całkowitego spożycia mięsa drobiowego w kraju.

 

Autor: Źródło : Department of Trade and Industry (DPI), Autor: Tomasz Kodłubański

FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie

Drogi Użytkowniku!

Wchodząc na stronę portalu FirmyMiesne.pl przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i dane dotyczące aktywności lub urządzeń użytkownika. Przetwarzamy Twoje dane także w przypadku gdy: rejestrujesz się na portalu FirmyMiesne.pl, chcesz dodać ogłoszenie do Giełdy Mięsnej lub chcesz zamówić usługi online. W przypadku gdy dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, są traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administrator danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania znajdziesz w Polityce Prywatności klikając tutaj. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci prawo do poprawienia danych, ograniczenia przetwarzania, żądania usunięcia danych, przeniesienia danych. Szanujemy Twoja decyzję. Jeśli masz zastrzeżenia w tej kwestii wyślij nam informację na adres biuro@firmymiesne.pl

Proszę kliknij w przycisk "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług portalu FirmyMiesne.pl, w tym ze stron internetowych i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "komputerowej", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach Cookiem. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.