Dużą wagę przykładamy do budowania długotrwałych relacji z klientami - rozmowa z Tomaszem Waligórskim, Dyrektorem Generalnym Intermarché - FirmyMiesne.pl portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie
FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polscei na świecie
Portal o rynku mięsa i wędlin
[zamknij] Szanowni Państwo, informujemy iż Translator Google może zniekształcać oryginalny tekst i powodować błędy komunikacyjne. W przypadku pytań prosimy o kontakt od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 16:00 pod numerem tel. 694 760 702 lub mailowo biuro@firmymiesne.pl

Partner główny portalu

Dużą wagę przykładamy do budowania długotrwałych relacji z klientami - rozmowa z Tomaszem Waligórskim, Dyrektorem Generalnym Intermarché

Remigiusz Zagraba: Jak wygląda model franczyzowy w Grupie Muszkieterów i jakie są kluczowe zalety oraz wyzwania tego rozwiązania dla potencjalnych franczyzobiorców?

Tomasz Waligórski: Sieć Intermarché posiada dwa modele franczyzowe. Pierwszy skierowany jest do osób, które są gotowe uruchomić własny biznes od podstaw. Umożliwiamy im prowadzenie supermarketu spożywczego jako niezależnym przedsiębiorcom. Od przyszłych właścicieli sklepów wymagamy: posiadania minimalnego kapitału w wysokości 400 tys. zł, odbycia kilkumiesięcznego szkolenia, akceptacji naszych zasad i wartości oraz gotowości do związania się 10 letnią umową. Doświadczenie w handlu jest mile widziane, ale nie stanowi to bariery do nawiązania współpracy, ponieważ przygotowujemy kandydatów do roli przedsiębiorcy. Zapewniamy wsparcie przed uruchomieniem punktu sprzedaży oraz w trakcie jego prowadzenia. Istotną zaletą jest dostęp do nowoczesnej centrali zakupowej, która realizuje strategię handlową począwszy od misji, przez koncept sklepu, aż po marketing czy akcje pozwalające pozyskiwać klientów. Zespół pracowników centrali działa na co dzień na rzecz sieci sklepów i ich właścicieli, świadcząc wysokiej jakości serwis. Przystępując do nas, kandydat wiąże się z rozpoznawalną marką, która posiada ponad 25 letnie know-how w branży odpornej na sytuacje kryzysowe. Franczyzobiorcy Intermarché doceniają także współpracę między sobą. Kultura współtworzenia i współpracy jest u nas bardzo mocno rozwinięta. Stanowi o tym unikatowy model Grupy Muszkieterów, gdzie przedsiębiorcy w niej zrzeszeni, pełnią podwójne funkcje. Z jednej strony zarządzają swoimi punktami sprzedaży, a z drugiej odpowiadają za całą sieć i jej organy zarządcze. Zarząd sieci Intermarché złożony jest z właścicieli sklepów. Nad prawidłowym działaniem marketingu czy logistyki, zawsze czuwa przedsiębiorca, który współpracuje w ramach z etatowymi pracownikami centrali. Niektóre modele tworzą Rady Franczyzowe, które określamy jako ciała opiniotwórcze. Nasi przedsiębiorcy w sposób realny partycypują w rozwoju całej organizacji i biorą za to pełną odpowiedzialność.

Opracowaliśmy także propozycję dla handlowców, którzy już prowadzą własne punkty sprzedaży i mogą dołączyć do obu marek (Intermarché i Bricomarché) w formule przyłączeń. Mówimy tutaj o takich formach współpracy jak: „wspólne zakupy”– czyli najprostszej formule skoncentrowanej głównie na logistyce, w ramach której oferujemy sieciom, dużym sklepom – bo to głównie do tych odbiorców skierowana jest ta oferta – nasze produkty, nie licząc marek własnych. Drugą formą współpracy jest „partnerstwo”, czyli już bardziej zaawansowana formuła, gdzie sklep otrzymuje dostęp do całej oferty zakupowej Intermarché z markami własnymi włącznie, części usług marketingowych, ale bez integracji systemowej. I w końcu ostatnia, najbardziej zaawansowana forma współpracy „Pod Znak”, całkowicie utożsamiająca dany sklep z siecią Intermarché. W ramach tego modelu sklep otrzymuje całkowity pakiet usług i pełne know-how.

R.Z.: Jakie są główne cele i misja Grupy Muszkieterów oraz jakie wartości kierują działaniami sieci?

T.W.: Misją Grupy Muszkieterów, która odpowiada za rozwój sieci Intermarché, jest zapewnianie warunków do lepszego życia jak największej liczbie osób. Pragniemy być organizacją, które rozwija się w oparciu o odpowiedzialnych i zaangażowanych na swoich terytoriach handlowców, starających się każdego dnia poprawiać byt konsumentów. Do naszych wartości należą: przedsiębiorczość, niezależność we współzależności, nastawienie na rozwój, niskokosztowość oraz dobrosąsiedztwo. Sieć Intermarché liczy blisko 200 punktów sprzedaży w Polsce i wszystkie z nich funkcjonują w systemie franczyzowym.

R.Z.: Jaki asortyment produktów z kategorii mięso - wędliny oferuje Intermarché ? 

T.W.: Sieć Intermarché jest jedną z nielicznych, która w swojej ofercie posiada tak szeroki wybór mięs oraz wędlin. Niezmiennie od kilkunastu lat prowadzimy rozbiory, konfekcjonowanie oraz produkty własne. Jest to nasz ogromny wyróżnik, ponieważ oprócz produktów brandowych oferujemy klientom wysokiej jakości wędliny oraz garmażerkę, które są produkowane na miejscu.

Centralnym punktem sklepu Intermarché jest wędzarnia i piec wędzarniczy opalany drewnem. Produkcja wyrobów własnych metodą rzemieślniczą w połączeniu z użyciem mieszanki przypraw i ogromnym doświadczeniem rzeźników gwarantuje uzyskanie unikalnego smaku i aromatu wędlin, niespotykanego w wyrobach produkowanych metodą przemysłową. Wyroby z naszych własnych wędzarni są odpowiedzią na potrzeby i oczekiwania naszych konsumentów. To oni, mając świadomość, że takich produktów nie znajdą w innym pobliskim sklepie czy dyskoncie, po części kreują tę ofertę, wnosząc w nią nowe smaki i jakość. Produkcja wyrobów metodą rzemieślniczą jest coraz rzadziej spotykana na rynku, dlatego traktujemy to jako nasz atrybut i z pewnością jako sieć Intermarché nadal będziemy inwestować w ten wyróżnik.

R.Z.: Co wyróżnia Wasz asortyment na tle konkurencji?

T.W.: Oprócz wędlin produkowanych w sklepie klientom proponujemy szeroki wybór gotowych dań ciepłych i garmażu zimnego, przygotowanych na bazie wyrobów własnych, jak golonki, karkówki, kotlety mielone, żeberka, kurczaki pieczone czy pierogi na słono i słodko, kopytka, naleśniki, zupy, sałatki i surówki.  Poza gamą asortymentową produkowaną na miejscu, półki naszych sklepów obfitują w produkty od dostawców lokalnych i ogólnopolskich.  

W tym miejscu nie możemy pominąć bogatej oferty owoców i warzyw, pozyskiwanych głównie od lokalnych dostawców. W sklepach sieci Intermarché, które funkcjonują w nowym koncepcie Power 2.0, a jest ich aktualnie ponad 30, strefa produktów świeżych przybrała formę ryneczku, co zapewnia klientom wygodny i przyjemny sposób robienia zakupów.

R.Z.: W jaki sposób dbacie o świeżość i jakość oferowanych produktów, zwłaszcza wędlin i mięsa?

T.W.: W kwestii dbałości o jakość naszych produktów z własnej wędzarni czy garmażerki, jesteśmy pod stałym nadzorem weterynaryjnym, czyli jest zapewniona pełna kontrola w całym procesie produkcyjnym.

W kontekście produktów brandowych kontrolę tę zapewnia  producent oraz dostawca, a z naszej strony dział jakości, który weryfikuje, kontroluje i sprawdza towar przyjmowany do magazynu, zanim trafi na nasze półki sklepowe. 

R.Z.: Jakie rodzaje wędlin i mięs są obecnie najpopularniejsze wśród klientów, i na co klienci zwracają szczególną uwagę przy ich wyborze?

T.W.: W przypadku mięsa najczęściej kupowanymi przez klientów są podstawowe elementy: łopatka, szynka, schab, karkówka, filet, ćwiartka. Sporą cześć sprzedaży generują w obrocie te właściwe produkty. Ale są także okresy w roku, gdzie wzmożoną sprzedaż obserwujemy w pozostałej szerokiej ofercie mięs, takich jak: wołowina, królik, kaczka, indyk, mięsa wolno gotowane itp.

Jeżeli mówimy o wędlinach jest kilka topowych produktów, które niezmiennie od lat królują w koszykach klientów, czyli ogonówka, szynka w dobrej cenie, polędwica sopocka, kiełbasa śląska, a także kabanosy czy parówki.  Nasza oferta jest tak skonstruowana, aby klient miał do wyboru wskazane powyżej topowe produkty w zróżnicowanych cenach, adekwatnie możliwości i potrzeb. 

Konsumentom dajemy także do wyboru sposób pakowania danego produktu. Jest grupa klientów, która sięga wyłącznie po asortyment pakowany, ale są też klienci, którzy dokonują zakupów wyłącznie z lady tradycyjnej.

To kolejny wyróżnik sieci Intermarché– lada tradycyjna obfitująca zarówno w mięsa, wędliny, garmaż, jak i sery.  W przypadku lady klient ma pełen wachlarz możliwości, szczególnie w kontekście wyboru producenta, rodzaju ·wędliny, a przede wszystkim ilości. W tym przypadku opakowanie go nie ogranicza. Może dokonać zakupu w takich ilościach, jakie aktualnie potrzebuje.

R.Z.: Jak Intermarché odpowiada na rosnące zainteresowanie produktami roślinnymi, w tym zamiennikami mięsa i wędlin? Jak oceniacie przyszłość tych produktów?

T.W.: Aktualnie to temat dość popularny w sieci, mediach,  ale jeszcze nie aż tak mocno zauważalny na półkach. Jest na rynku coraz więcej produktów roślinnych będących zamiennikami mięsa i wędlin, ale w naszym odczuciu nie można jeszcze stwierdzić, że jest to silna kategoria. Wielu influencerów popularyzuje pewne style życia, jednak to kroczące zmiany.

Jako sieć Intermarché nie pozostajemy jednak wobec tego trendu obojętni, posiadamy coraz szerszą ofertę z grupy tych produktów, więc zapraszamy naszych klientów na zakupy również w tej kategorii.

R.Z.: W jaki sposób Fundacja Muszkieterów wspiera lokalne społeczności i jakie są Wasze najważniejsze inicjatywy prospołeczne?

T.W.: Od początku swojej działalności Fundacja Muszkieterów, dzięki ogromnemu zaangażowaniu właścicieli sklepów Intermarché i Bricomarché podejmowała i nadal podejmuje wiele różnych inicjatyw w celu podniesienia jakości życia mieszkańców miejscowości, w których funkcjonują supermarkety sieci.

Przez pierwszych 15 lat działalności prowadziliśmy ogólnopolską akcję charytatywną „Konwój Muszkieterów”, w ramach której wsparcie otrzymywały domy dziecka, ośrodki pomocy społecznej czy organizacje pozarządowe. Dzięki mobilizacji przedsiębiorców udało się nam obdarować ponad 2000 placówek.

„Wakacje z Muszkieterami”, czyli organizacja bezpłatnych kolonii dla dzieci w wieku od 8 do 14 lat z rodzin niezamożnych, a także dzieci przebywających w ośrodkach wychowawczo-opiekuńczych to kolejna akcja Fundacji Muszkieterów. Sumując 5 dotychczasowych edycji, na pierwsze w życiu kolonie nad morzem, w górach i w ośrodku wypoczynkowym na skraju Puszczy Kampinoskiej wysłaliśmy ponad 4100 dzieci.

Kolejną ważną akcją o charakterze ściśle lokalnym jest budowa „Placów zabaw Muszkieterowie”. W jej ramach od 2008 roku powstało 140 bezpiecznych, nowoczesnych i kolorowych placów zabaw, zlokalizowanych w miejscowościach, w których działają sklepy sieci. Akcja prowadzona jest przy wsparciu władz lokalnych, które wyznaczają i przygotowują teren, na którym budowane są place zabaw finansowane przez Fundację Muszkieterów i właścicieli supermarketów.

Turniej Muszkieterów to jeszcze jedna inicjatywa właścicieli sklepów, która pozwala zadbać o rozwój fizyczny najmłodszych. Dzięki akcji młodzi piłkarze z miast, w których zlokalizowane są sklepy, mogą wziąć udział w profesjonalnie przygotowanym turnieju piłki nożnej. Organizatorem turnieju jest co roku inny przedsiębiorca, który przy wsparciu finansowym Fundacji zaprasza na rozgrywki drużyny z innych miast, w których znajdują się supermarkety Grupy. Wydarzeniu przyświeca idea promocji zdrowego stylu życia i aktywności sportowej wśród dzieci i młodzieży oraz gry fair play. Turniej Muszkieterów jest wyjątkowym wydarzeniem w które chętnie angażują się lokalne władze.

Niezmiennie od 15 lat dbamy o stan zdrowia wielu naszych klientek zapewniając im dostęp do badań profilaktycznych. Dzięki akcji „Muszkieterowie dla Polek”, polegającej na organizowaniu badań mammograficznych w mammobusach stojących na parkingach przed sklepami, pomagamy im wykrywać ewentualne zmiany nowotworowe na bardzo wstępnym etapie, który daje szansę na szybkie wyleczenie. W ciągu kilkunastu lat trwania akcji skorzystało z niej ponad 90 tys. kobiet.

W tym roku podejmiemy kolejne działania charytatywne stawiając jak zawsze w centrum naszych zainteresowań społeczności lokalne zgromadzone wokół naszych punktów sprzedaży.

R.Z.: Czy Intermarché oferuje dodatkowe usługi, aby ułatwić klientom codzienne zakupy i życie?

T.W.: Jako sieć Intermarché dużą wagę przykładamy do budowania długotrwałych relacji z klientami. Naszym celem jest przekonanie klientów do tego, że nie tylko liczne akcje promocyjne, najwyższa jakość oferowanych produktów, szczególnie świeżych stanowią dobry powód do odwiedzenia naszych marketów, ale by widzieli sens w tym, by robić to w sposób powtarzalny, „lojalny”. Staramy się ułatwiać klientom codzienne zakupy poprzez ofertę różnych form zakupu.

R.Z.: A usługa Drive Intermarché jak została przyjęta przez klientów?

T.W.: Rozwój kanału e-commerce jest dla nas strategicznym kierunkiem działań, dlatego oferujemy naszym klientom komplementarną usługę Drive Intermarché, która działa aktualnie w 56 lokalizacjach w Polsce. Umożliwia ona szybki odbiór zamówionych przez Internet towarów prosto do bagażnika samochodu, co jest odpowiedzią na zmieniające się trendy w handlu i wynikające z szybszego tempa życia potrzeby konsumentów.

Kładziemy nacisk też na to, by wszystkie nasze działania podejmowane w placówkach tradycyjnych miały swoje odniesienie w sklepach online, a klienci mieli dostęp także w sieci do tych samych cen i akcji promocyjnych.
Z bieżącą ofertą Intermarché, w tym aktualnymi gazetkami oraz informacjami o promocjach użytkownicy mogą zapoznać się także w aplikacji mobilnej. Jednak aplikacja Intermarché Polska to znacznie więcej, niż tylko jeden z kanałów służących do komunikacji ofertowej. Od dłuższego czasu pełni ona istotną rolę w zakresie szeroko rozumianej lojalności, stanowiąc główną platformę dla programu lojalnościowego Moje Intermarché. Nasi klubowicze w każdym tygodniu mogą korzystać ze specjalnych zniżek i kuponów rabatowych, dostępnych tylko dla posiadaczy karty Moje Intermarché, a także regularnie otrzymują możliwość brania udziału w akcjach specjalnych, które organizujemy np. Interkasa czy Interpunkty.
Mamy świadomość, że umiejętne nagradzanie klientów za ich aktywności zakupowe to dzisiaj nie tylko jeden z trendów, ale rynkowy standard. I chociaż klienci już teraz doceniają ekskluzywne oferty i zniżki dostępne w programie Moje Intermarché, co bezpośrednio przekłada się na rekrutację do programu, rosnącą okazywalność karty i wartość średniego koszyka, to wcale nie zamierzamy spoczywać na laurach. Już w trzecim kwartale 2024 roku wdrożymy zupełnie nowy, długoterminowy program lojalnościowy, który pozwoli jeszcze lepiej dopasowywać naszą ofertę oraz jej komunikację do zmieniających się potrzeb klientów.
Jesteśmy przekonani, że różnorodność podejmowanych przez Intermarché działań, a także bogata oferta produktowa wpłyną na wzmocnienie naszych relacji z odbiorcami, a tym samym sukcesywnie zwiększać się będzie grono naszych stałych i zadowolonych klientów.

R.Z.: Dziękuję za rozmowę.

T.W.: Dziękuję.


Autor: Materiał promocyjny Intermarché
FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie

Drogi Użytkowniku!

Wchodząc na stronę portalu FirmyMiesne.pl przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i dane dotyczące aktywności lub urządzeń użytkownika. Przetwarzamy Twoje dane także w przypadku gdy: rejestrujesz się na portalu FirmyMiesne.pl, chcesz dodać ogłoszenie do Giełdy Mięsnej lub chcesz zamówić usługi online. W przypadku gdy dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, są traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administrator danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania znajdziesz w Polityce Prywatności klikając tutaj. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci prawo do poprawienia danych, ograniczenia przetwarzania, żądania usunięcia danych, przeniesienia danych. Szanujemy Twoja decyzję. Jeśli masz zastrzeżenia w tej kwestii wyślij nam informację na adres biuro@firmymiesne.pl

Proszę kliknij w przycisk "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług portalu FirmyMiesne.pl, w tym ze stron internetowych i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "komputerowej", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach Cookiem. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.