R.Z.: Jakie Pana zdaniem technologie lub innowacje mogłyby, zrewolucjonizować branżę mięsną i wędliniarską w najbliższych latach?
J.P.: Wierzymy, że przyszłość branży mięsnej leży w innowacjach, ale opartych o tradycję i to, co najlepsze i najzdrowsze. Technologie takie jak AI mogą zrewolucjonizować sposób, w jaki śledzimy pochodzenie i dystrybucję mięsa, zapewniając konsumentom pełną przejrzystość, a także wspierając obsługę klienta, czy logistykę. Przyglądamy się tym rozwiązaniom i muszę przyznać, że patrzę na niektóre rozwiązania z optymizmem, bo mogą ułatwić i wspomóc pracę. Analiza danych pozwala nam z kolei personalizować ofertę i lepiej odpowiadać na indywidualne potrzeby klientów, co jest niezwykle ważne w dobie rosnącej konkurencji i wymagań klientów.
R.Z.: Kiedy patrzy Pan na liczbę sklepów specjalizujących się w sprzedaży mięsa i wędlin, to jaki trend Pan obecnie dostrzega i jak to wpływa na strategię dystrybucji Waszych produktów?
J.P.: Obserwujemy niestety zmniejszanie się liczby specjalistycznych sklepów mięsnych, co jest mało optymistycznym sygnałem. Strategia naszej firmy zakłada dywersyfikację sprzedaży w kanale tradycyjnym, gastronomicznym i ogólnie HORECA. Oferta, którą budujemy, jest dobrze skrojona pod różnorodnych klientów, a produkty w niej zawarte są dostępne niemal z dnia na dzień. Ważne jest dla nas budowanie silnych, długoterminowych relacji z partnerami biznesowymi. Rozwój nowych lokalizacji to równie ważny aspekt naszej działalności. Podkreślę, że dobra współpraca z dostawcami, klientami i otoczeniem biznesu będzie decydowała o sukcesie firmy. Dobych relacji nic nie zastąpi, nawet najlepsze technologie i zaawansowana AI.
R.Z.: Jest Pan menedżerem i osobą zaangażowaną społecznie. Dzięki takiemu połączeniu dostrzega Pan z pewnością wiele różnych zachowań wśród ludzi. Czy według Pan istnieje idealny model współpracy. W tym przypadku między dostawcami a sklepami oraz sklepami a konsumentami?
J.P.: Nasz idealny model współpracy zakłada bliską interakcję na linii dostawca - sklep — konsument. Pragniemy, aby każdy etap tej współpracy charakteryzował się transparentnością, etyką oraz wzajemnym zaufaniem. Stawiamy na partnerskie relacje z dostawcami, które gwarantują najwyższą jakość surowców, a także na otwartą komunikację ze sklepami, aby nasi końcowi klienci zawsze otrzymywali produkty, które spełniają ich oczekiwania. Wierzymy, że tylko poprzez wspólny wysiłek wszystkich stron możemy zapewnić konsumentom dostęp do produktów najwyższej jakości, które są produkowane w sposób odpowiedzialny i zrównoważony.
R.Z.: Czy działania podejmowane przez firmę KAMIR - MAK Sp. z o.o. w kierunku zrównoważonego rozwoju i minimalizacji wpływu na środowisko mają Pana zdaniem strategiczne znaczenie?
J.P.: W odpowiedzi na rosnącą świadomość ekologiczną konsumentów intensyfikujemy nasze wysiłki na rzecz zrównoważonego rozwoju. Obejmuje to nie tylko wprowadzanie opakowań przyjaznych dla środowiska, ale także m.in. to, że np. energię elektryczną pozyskujemy z własnej elektrowni fotowoltaicznej. Jesteśmy przekonani, że nasze zaangażowanie w ochronę środowiska nie tylko przyczynia się do poprawy stanu planety, ale również buduje zaufanie i lojalność naszych klientów, którzy coraz częściej dokonują wyborów konsumenckich z myślą o przyszłości naszego świata.
R.Z.: Dlaczego główne cele i plany rozwoju dla KAMIR - MAK Sp. z o.o. na najbliższe lata, są dla Pana ważne ?
J.P.: Człowieki i zespół współpracowników, to najważniejsze dla mnie i naszej firmy, pomnożone przez rozwój ! Stojące przed nami wyzwania, takie jak wahania cen surowców czy konieczność szybkiego reagowania na zmiany w preferencjach konsumentów, jednocześnie stanowią szanse. Świadomość konsumentów na temat zdrowego odżywiania rośnie, co motywuje nas do rozwijania oferty. Szansa leży w zdobywaniu zaufania konsumentów poprzez oferowanie produktów najwyższej jakości, co przekłada się na długoterminowe relacje. Kolejną według mnie i poparte długoletnim doświadczeniem jest serwis, który polega na obsłudze klienta na najwyższym poziomie i sprawnej, dobrze zorganizowanej logistyce.