fot.P.Z.Panepol Sp. z oo
Partnerstwo i jakość w branży spożywczej, rozmowa z Grzegorzem Majką - Członkiem Zarządu, Dyrektorem Generalnym firmy P.Z. Panepol Sp. z o.o.
Remigiusz Zagraba: PANEPOL to marka znana wszystkim producentom wędlin w kraju. Proszę powiedzieć, co jest najważniejsze w Państwa działalności? Co jest strategicznym potencjałem firmy i kluczem do jej sukcesu?
Grzegorz Majka: PANEPOL to nie tylko marka, ale także synonim niezawodności i profesjonalizmu wśród producentów wędlin, wyrobów mięsnych i rybnych w Polsce i Europie. Od samego początku PANEPOL kładzie nacisk na szybkość, jakość i elastyczność w relacjach z klientami. Firma nie tylko dostarcza asortyment dla branży mięsnej, ale obsługuje również zakłady przetwórstwa rybnego, owocowo-warzywnego, mleczarskiego, produkcji żywności oraz słodyczy. Zaufanie klientów zdobyte zostało dzięki zaangażowaniu, profesjonalizmowi i gotowości do rozwiązania nawet najbardziej nietypowych problemów na każdym etapie produkcji.
R.Z.: PANEPOL, jako przedstawiciel renomowanych producentów branży mięsnej oferuje także szeroką gamę urządzeń i maszyn. Czy może Pan opowiedzieć o tej gałęzi działalności firmy?
G.M.: Nie dystrybuujemy niczego, co nie jest w stanie sprostać klienckim i naszym wysokim standardom. Stąd współpracujemy wyłącznie z renomowanymi producentami w branży mięsnej i spożywczej. W naszej ofercie posiadamy klipsownice Tipper Tie, nastrzykiwarki, odskórowaczki, odbłoniarki firmy Nock Gmbh. Naszą ofertę wzbogacają, bez wahania mogę powiedzieć, najlepsze komory i urządzenia wędzarnicze w Europie, produkowane przez firmę BASTRA. Jakość i nieszablonowość wykonania sprawia, że komory BASTRA nie mają sobie równych na rynku. Aby uzupełnić ofertę i wyjść naprzeciw oczekiwaniom naszych kontrahentów, wprowadziliśmy na polski rynek maszyny pakujące hiszpańskiej firmy FRIMAQ, która należy do czołówki producentów urządzeń pakujących w Europie, Ameryce i Azji, znana ze swej elastyczności i solidności. Kolejnym naszym partnerem jest znana i ceniona na całym świecie niemiecka firma K+G WETTER produkująca najwyższej jakości kutry misowe, wilki i wilko-mieszałki. Te urządzenia charakteryzują się niezawodnością, łatwością w obsłudze, bezpieczeństwem użytkowania oraz energooszczędnością.
R.Z.: Wiemy już, że jakość to priorytet w Waszej firmie, jak przekłada się ona na relacje z klientami?
G.M.: Skupiamy się nie tylko na dostarczaniu sprzętu, ale także na świadczeniu profesjonalnego serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego. Wszystkie nasze urządzenia i o to szczególnie dbamy, mają podstawową cechę – wysoką jakość. Nasze zadanie to nie tylko dostarczenie niezawodnego sprzętu. Firma zapewnia kompleksową obsługę po sprzedażową, dysponując własnym magazynem części zamiennych i zapleczem serwisowym. Wysoka jakość oferowanych maszyn i urządzeń to nie tylko obietnica, ale także fundament budowania długotrwałych relacji z klientami.
R.Z.: Panepol systematycznie inwestuje w swój rozwój. Jakie najważniejsze inwestycje związane z rozwojem przedsiębiorstwa miały miejsce na przestrzeni ostatnich kilku lat?
G.M.: Systematycznie inwestujemy w rozwój, zachowując zrównoważony i stopniowy charakter zmian. Ostatnie inwestycje obejmowały modernizację chłodni, co umożliwiło uzyskanie pełnych uprawnień weterynaryjnych do konfekcjonowania i sprzedaży jelit naturalnych. Firma weszła również na rynek e-commerce, reagując na potrzeby mniejszych klientów, dla których istotna jest wysoka jakość asortymentu i profesjonalna obsługa. Stale poszerzamy również ofertę asortymentową. Do oferowanych od lat całej palety osłonek kolagenowych, celulozowych i jelit naturalnych dołączył olej słonecznikowy oraz skrobia ziemniaczana.
R.Z.: To bardzo ciekawy ruch, Skąd pomysł akurat na skrobię ziemniaczaną i olej słonecznikowy?
G.M.: To wbrew pozorom bardzo ważne składniki w procesach technologicznych, w wielu branżach! Olej słonecznikowy, dzięki temu, że ma najwyższą temperaturę dymienia, może być wykorzystywany do smażenia w głębokim tłuszczu, nie wydzielając szkodliwych substancji, jak to ma miejsce w przypadku innych olejów. Olej słonecznikowy jest niedoceniany w naszym kraju, ze względu na długą tradycję uprawy rzepaku, w wielu krajach na świecie jest podstawowym tłuszczem roślinnym wykorzystywanym w produkcji spożywczej.
Skrobia ziemniaczana, zarówno natywna, jak i modyfikowana, jest wykorzystywana w produkcji nie tylko w przemyśle mięsnym, ale i w rybnym, mleczarskim czy piekarskim. W naszej ofercie posiadamy skrobię natywną, skrobię preżelatynizowaną, (do kleikowania na zimno), oraz skrobię typu E1420, E1412 i inne.
To jedyny naturalny składnik wiążący wodę, który nie jest alergenem!
R.Z.: Jak oceniają Państwo przyszłość branży, w której działa firma, jakie są w związku z tym plany przedsiębiorstwa?
G.M.: W obliczu wyzwań związanych z kryzysem klimatycznym i zmieniającymi się preferencjami konsumentów pozostajemy elastyczni i gotowi dostosować się do nowych realiów rynkowych. Firma rozszerza swoją ofertę o produkty pochodzenia roślinnego, odpowiadając na rosnące zainteresowanie alternatywnymi źródłami białka. Chcemy nadal być postrzegani jako rzetelny partner biznesowy, który oferuje najwyższą jakość produktów i usług. Jestem przekonany, że część z obecnych zagrożeń to forma trendu czy mody, które zweryfikuje rynek i konsumenci. W każdej kwestii najważniejsza jest rozwaga i balans.