Rozmowy o branży mięsnej, cz. 2 – Marian Winiarski – doradca Cechu Przedsiębiorców Branży Mięsnej Ziemi Łódzkiej. - FirmyMiesne.pl portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie
FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polscei na świecie
Portal o rynku mięsa i wędlin
[zamknij] Szanowni Państwo, informujemy iż Translator Google może zniekształcać oryginalny tekst i powodować błędy komunikacyjne. W przypadku pytań prosimy o kontakt od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 16:00 pod numerem tel. 694 760 702 lub mailowo biuro@firmymiesne.pl

Partner główny portalu

Rozmowy o branży mięsnej, cz. 2 – Marian Winiarski – doradca Cechu Przedsiębiorców Branży Mięsnej Ziemi Łódzkiej.

 

Anna Łydek: Ostatnimi czasy można zaobserwować, że większy nacisk kładzie się na zdrowe odżywianie, zdrowy styl życia i spożywanie produktów jak najmniej przetworzonych, naturalnych. Czy w branży mięsnej jest miejsce na produkty naturalne, ekologiczne?

 

Marian Winiarski: Są to w pełni zrozumiałe tendencje, wobec których branża mięsna nie może pozostać obojętna. Jest to wręcz wyzwanie dla każdego zakładu i odpowiednia reakcja w tym zakresie będzie decydować o pozycji rynkowej. Wymaga to elastyczności ze strony firm. Jeżeli przedsiębiorca dostrzega spadek popytu na produkty wysoko przetworzone przy wzroście popytu na produkty mało przetworzone, przeorientowanie działalności firmy staje się nakazem chwili. Jeśli będzie to zatem wzrost popytu na mięso pod kątem konkretnych wymagań, należy oczekiwać skonkretyzowanych działań w tym kierunku. Może to dotyczyć wdrożenia konfekcjonowania mięsa, uwzględnienia określonych parametrów jakościowo-higienicznych, zastosowania nowatorskich technik i technologii pakowania przedłużających trwałoś

produktu. Może się to również wiązać z konkretnym przygotowaniem określonych asortymentów mięsa do bezpośredniej konsumpcji czy ograniczeniem koniecznych zabiegów ze strony konsumenta, np. produkty tylko do obróbki termicznej. Paleta możliwości jest bardzo szeroka.

Powyższe będzie wymagało zmian w zakresie prowadzonej działalności, zakupu określonego parku maszynowego, ale będzie gwarantem utrzymania wypracowanej pozycji rynkowej, a nawet jej umocnienia. Wystąpi wprawdzie spadek produkcji żywności wysoko przetworzonej, ale sprzedaż globalna nie zmieni się – może nawet wzrosnąć.

Pojęcie „produkty naturalne” w branży mięsnej jest pojęciem jednoznacznym i faktycznie produktami takimi są mięso kulinarne i przetwory mięsne (wędliny, konserwy) wytworzone na bazie mięsa bez jakichkolwiek dodatków i zamienników – i w tym kierunku w ostatnich latach zmierza branża mięsna w Polsce. Powraca się do sprawdzonych, tradycyjnych receptur, stosowania tradycyjnych przypraw i eliminowania dodatków pochodzenia chemicznego. Praktykowane dawniej zmniejszanie udziału mięsa w wędlinach czy konserwach poprzez stosowanie zamienników może być obecnie zabójcze dla zakładu. Obowiązek transparentności produktu w ramach jego opisu na załączanych etykietach pozwala konsumentowi dokonać wstępnej oceny produktu przy zakupie, a tym samym zweryfikować, czy produkt jest naturalny.

Natomiast produkty ekologiczne stanowią odrębny i bardziej złożony temat. To nie tylko sama branża mięsna, ale także hodowla zwierząt rzeźnych z pełnymi wymaganiami w zakresie ekologii, uwzględnieniem stosowania odpowiednich pasz w ramach prowadzonego tuczu (pasze muszą bezwzględnie spełniać kryteria ekologiczne). Tylko wtedy, łącznie z zastosowaniem określonego postępowania w ramach prowadzonej produkcji i stosowanych technologii w branży mięsnej, można mówić o pozyskiwaniu mięsa i jego przetworów w sposób ekologiczny. Wymaga to również certyfikacji uprawnionych organów. Na pewno produkty te będą przedmiotem zainteresowania określonej grupy konsumentów dysponujących wysokimi dochodami, biorąc pod uwagę, że produkty ekologiczne są znacznie droższe od produktów tradycyjnych. W rzeczywistości zatem udział w rynku tych produktów będzie stosunkowo niewielki, przy umiarkowanym wzroście w przypadku wzrostu dochodów społeczeństwa.

 

Czytaj także:

Rozmowy o branży mięsnej, cz. 1 – Marian Winiarski – doradca Cechu Przedsiębiorców Branży Mięsnej Ziemi Łódzkiej.

Marian Winiarski - Dyrektor Cechu Rzeźników Ziemi Łódzkiej- "problemem jest...rosnący import mięsa wieprzowego"

 


Autor: Anna Łydek

FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie

Drogi Użytkowniku!

Wchodząc na stronę portalu FirmyMiesne.pl przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i dane dotyczące aktywności lub urządzeń użytkownika. Przetwarzamy Twoje dane także w przypadku gdy: rejestrujesz się na portalu FirmyMiesne.pl, chcesz dodać ogłoszenie do Giełdy Mięsnej lub chcesz zamówić usługi online. W przypadku gdy dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, są traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administrator danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania znajdziesz w Polityce Prywatności klikając tutaj. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci prawo do poprawienia danych, ograniczenia przetwarzania, żądania usunięcia danych, przeniesienia danych. Szanujemy Twoja decyzję. Jeśli masz zastrzeżenia w tej kwestii wyślij nam informację na adres biuro@firmymiesne.pl

Proszę kliknij w przycisk "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług portalu FirmyMiesne.pl, w tym ze stron internetowych i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "komputerowej", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach Cookiem. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.