Wywiad z Prezesem Zarządu firmy KAMIR MAK Sp. z o.o. Januszem Pasternakiem o wyzwaniach biznesowych i unikatowości rynku męsnego - FirmyMiesne.pl portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie
FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polscei na świecie
Portal o rynku mięsa i wędlin
[zamknij] Szanowni Państwo, informujemy iż Translator Google może zniekształcać oryginalny tekst i powodować błędy komunikacyjne. W przypadku pytań prosimy o kontakt od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 16:00 pod numerem tel. 694 760 702 lub mailowo biuro@firmymiesne.pl

Partner główny portalu

Wywiad z Prezesem Zarządu firmy KAMIR MAK Sp. z o.o. Januszem Pasternakiem o wyzwaniach biznesowych i unikatowości rynku męsnego

Wywiad z Prezesem Zarządu firmy KAMIR MAK Sp. z o.o. Januszem Pasternakiem  o wyzwaniach biznesowych i unikatowości rynku męsnego
 
Remigiusz Zagraba: Serdecznie witam! Zacznijmy od przysmaku rynkowego – które mięso najchętniej ląduje w koszykach polskich konsumentów i jakie mechanizmy stoją za tym wyborem?
 
Janusz Pasternak: Witam serdecznie! Patrząc na dzisiejszy rynek, nie da się nie zauważyć, że klienci, kierowani przede wszystkim ceną, sięgają często po mięso importowane. Choć niestety często ustępuje ono jakością naszym rodzimym produktom, to atrakcyjność cenowa, szczególnie podczas różnych promocji, przeważa w decyzji wielu osób.
 
R.Z.: A patrząc na segment wędlin, które z nich wzbudzają największe emocje i lojalność u konsumentów?
J.P: Obserwując rynek, z radością mogę podkreślić, że klienci coraz bardziej doceniają głębię smaku i autentyczność tradycyjnych wędlin. Małe firmy, prowadzone często od pokoleń, z pasją kreują produkty, które w swojej recepturze i jakości wyraźnie wybijają się na pierwszy plan.
 
R.Z.: Jakie obecnie wyzwania stoją przed właścicielami sklepów mięsnych i jakie strategie stosują, aby je pokonać?
J.P.: Aktualna polityka rządu stanowi znaczące wyzwanie, zwłaszcza dla małych firm. Brak zróżnicowanego podejścia do różnych rodzajów przedsiębiorstw, przykładowo poprzez jednolitą płacę minimalną czy podobne obciążenia podatkowe, prowadzi do trudności finansowych. Również rosnące koszty energii wpływają na destabilizację fundamentów naszej gospodarki. Pracujemy jednak nad strategiami zarządzania tymi przeszkodami, aby zapewnić stabilność i rozwój naszej działalności.
 
RZ.: Czego według Pana dzisiaj potrzebują polscy przedsiębiorcy?
J.P.: Po ostatnich przejściach takich jak covid, wojna na Ukrainie, inflacja potrzeba stabilności i spokoju. Potrzebujemy takiego spokojnego czasu, bez chaotycznych zmian w przepisach, aby móc spokojnie ustalić strategię działania, zaplanować przyszłość i móc bezpiecznie realizować swoje zamierzenia. Dzisiaj to nasze być albo nie być. Potrzebujemy prostego systemu podatkowego, nie możemy być obarczani chaotycznymi przepisami i coraz to nowymi daninami. Proste i zrozumiałe dla wszystkich przepisy, tak by nie szukać interpretacji różnych instytucji, a w końcu się okazuje, że robimy coś, nie tak jak trzeba. Możliwość odroczenia płatności składki na ZUS, co niejednokrotnie pozwoliłoby chwycić oddech. Biurokracja, zrzucanie coraz to nowych obowiązków na pracodawcę, to się musi skończyć.
Małe firmy nie mogą zajmować się takimi rzeczami, ponieważ muszą skupić się na pracy, tak by bezpiecznie działać, rozwijać się i przynosić zyski.
 
R.Z.: Jakie wyzwania i możliwości zauważa Pan w branży dystrybucyjnej mięsa?
J.P.: Na tle niepewności i zmieniającego się klimatu regulacyjnego, strategia biznesowa staje się swoistą sztuką ekwilibrystyki. Małe przedsiębiorstwa borykają się z chwiejnością, często zmuszone do zamykania biznesu czy też zmagań z dodatkowymi obciążeniami, kreowanymi niestety również przez nasz rząd.
 
R.Z.: Czy zauważył Pan w ostatnich latach wzrost zainteresowania alternatywami dla wędlin tradycyjnych - czyli wędlinami roślinnymi?
JP.: Rzeczywiście, produkty te zyskują na popularności. Chociaż nazwanie ich „tradycyjnymi” mogłoby być pewnym nadużyciem – w końcu tradycyjne metody produkcji bazują na mięsie i z pewnością dla pewnej grupy konsumentów stanowią one ciekawą alternatywę.
 
RZ.: Czy integracja z firmą WOŁOCH wniosła znaczące zmiany w struktury i organizację KAMIR - MAK Sp. z o.o.?
J.P.: Przejście nie przyniosło drastycznych zmian, raczej poszerzyliśmy horyzonty. Jesteśmy w stałym dialogu i współpracy z Janem Wołochem oraz jego synami, Kacprem i Maciejem, których ekspertyza niejednokrotnie okazuje się nieoceniona.
 
R.Z.: Jak zmieniły się relacje z dostawcami i klientami po przejęciu firmy?
J.P.: Integracja wniosła świeży powiew, zwłaszcza w kontekście relacji z klientami, którzy teraz mogą skorzystać z jeszcze szerszej oferty. Co do dostawców – tu trzymamy się sprawdzonych partnerstw, z zastrzeżeniem, że dodatkowe produkty pozyskujemy od firmy WOŁOCH.
 
R.Z.: Jakie cechy oferty Państwa firmy po integracji z firmą WOŁOCH mogą skłonić klientów do dokonywania zakupów?
J.P.: Naszym priorytetem jest komfort klienta. Oferujemy szerokie spektrum produktów – od mięs, przez wędliny, aż po nabiał czy napoje. Stale zbieramy bezpośrednie opinie od naszych klientów, aby jeszcze lepiej dostosować ofertę do ich potrzeb i oczekiwań.
 
R.Z.: Jak Pan ocenia przyszłość firmy KAMIR - MAK Sp. z o.o. na tak niestabilnym rynku?
J.P.: Aaach, planowanie przyszłości, w obecnych realiach, to rzeczywiście niełatwe zadanie. Dzień po dniu staramy się nawigować przez wyzwania, często spotykając na drodze przeszkody, które wydają się być niepotrzebnie kreowane przez nasze własne państwo. Pragniemy stabilności i wsparcia, które nie stawia przed nami dodatkowych barier. Naszym celem jest ciągły rozwój i każdego dnia, mimo napotykanych trudności, realizujemy założone plany i cele. 
 
R.Z.: Dziękuję za cenne uwagi i szczerość w odpowiedziach.
J.P.: Również dziękuję za możliwość wyrażenia swoich myśli.

Autor: Remigiusz Zagraba

FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie

Drogi Użytkowniku!

Wchodząc na stronę portalu FirmyMiesne.pl przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i dane dotyczące aktywności lub urządzeń użytkownika. Przetwarzamy Twoje dane także w przypadku gdy: rejestrujesz się na portalu FirmyMiesne.pl, chcesz dodać ogłoszenie do Giełdy Mięsnej lub chcesz zamówić usługi online. W przypadku gdy dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, są traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administrator danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania znajdziesz w Polityce Prywatności klikając tutaj. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci prawo do poprawienia danych, ograniczenia przetwarzania, żądania usunięcia danych, przeniesienia danych. Szanujemy Twoja decyzję. Jeśli masz zastrzeżenia w tej kwestii wyślij nam informację na adres biuro@firmymiesne.pl

Proszę kliknij w przycisk "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług portalu FirmyMiesne.pl, w tym ze stron internetowych i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "komputerowej", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach Cookiem. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.