„Chcemy, aby Agrofood Poland był ułatwieniem i prostym rozwiązaniem w sprzedaży produktów dla zakładów mięsnych. Aby zakłady skupiły się na produkcji i na jakości produktu, a my zajmiemy się kompleksową obsługą sprzedaży, eksportu.”
Rozmawiamy z Pawłem Bogdańskim z AGROFOOD POLAND o działalności i rozwoju firmy.
Remigiusz Zagraba: Jak długo istnieją Państwo na rynku i co jest głównym profilem działalności firmy AGROFOOD POLAND?
Paweł Bogdański: W marcu tego roku mija 11 lat od kiedy Agrofood Poland działa w branży mięsnej. Główną działalnością naszej firmy jest export mięsa wołowego, wieprzowego oraz drobiowego w szerokim tego słowa znaczeniu. Nasze produkty eksportujemy na cały świat: Unia Europejska, Afryka, Chiny, Wschód, USA. Przez te wszystkie lata wypracowaliśmy sobie zaufanie zarówno wśród naszych dostawców jaki odbiorców. W tej chwili nasza firma Agrofood Poland jest gwarantem stabilności dla zakładów mięsnych. Bardzo dużo producentów powierzyło nam w 100% sprzedaż swoich produktów. Zakłady mięsne zajmują się produkcja, a my zajmujemy się sprzedażą.
R.Z.: Jak Pan widzi rozwój firmy AGROFOOD POLAND i jak rozwiniecie się za 5 lat?
P.B.: W grudniu 2017 przeprowadzamy się do nowej siedziby, która umożliwi nam jeszcze większy rozwój firmy. Docelowo planujemy powiększyć dział handlowy o kolejnych kilkunastu handlowców. Chcemy, aby Agrofood Poland był ułatwieniem i prostym rozwiązaniem w sprzedaży produktów dla zakładów mięsnych. Aby zakłady skupiły się na produkcji i na jakości produktu, a my zajmiemy się kompleksową obsługą sprzedaży, eksportu. Już dziś zachęcam do kontaktu z naszym działem eksportu wszystkie zakłady mięsne, które chciałyby nawiązać z nami relacje handlowe.
R.Z.: Co wyróżnia firmę AGROFOOD POLAND od firm konkurencyjnych, eksportujących mięso z Polski i dlaczego warto podjąć z Państwem współpracę?
P.B.: Na tą chwilę obroty naszej firmy rosną z roku na rok, co jest potwierdzeniem, że coraz więcej zakładów mięsnych, producentów darzy nas dużym zaufaniem. Agrofood Poland pojawia się
w czołówce rankingów przedsiębiorców m.in. Gazele Biznesu itp…
W naszej firmie pracuje profesjonalny i wyspecjalizowany sztab handlowców, którzy nie tylko biegle rozmawiają w kilkunastu językach obcych, ale również potrafią traktować każdego dostawcę, odbiorcę osobiście, po przyjacielsku, co w dużym stopniu powoduje, że współpraca jest o wiele przyjemniejsza. Takie samo podejście mamy dla dużego jak i dla małego producenta.
Pragnę również zaznaczyć, że bardzo ważnym elementem w naszej działalności jest transport. Już od kilku lat powierzyliśmy obsługę naszych wszystkich eksportów zarówno lądowych jak i morskich firmie DTW Logistics, którzy obsługują nas w transportach cało pojazdowych jak i w ładunkach drobnicowych. Musimy być pewni, że towar wyjedzie od producenta i dojedzie do odbiorcy
w zakontraktowanym terminie w określonych warunkach, co również wyróżnia nas spośród konkurencji. To właśnie dzięki takim firmom jak DTW Logistics mamy pełną kontrolę nad towarem podczas jego transportu od producenta do miejsca docelowego.
R.Z.: Jak Pan ocenia polską branżę mięsną na dzisiaj i jakie są jej największe wyzwania?
P.B.: Polska branża mięsna jest coraz bardziej dynamiczna, bardzo szybko się rozwija, a ludzie posiadający zakłady produkcyjne mają coraz mniej czasu. Patrząc na to, jak zakłady się modernizują i rozwijają myślę, że ten rozwój będzie jeszcze trwał przez co najmniej kilkanaście lat.