"Wielkopolski Pasztet z drobiem to sztandarowy produkt Profi" - mówi Piotr Szczeblowski, Dyrektor ds. Handlu.
Remigiusz Zagraba: Profi oferuje pasztety z kurczaka, ale także z kaczki, gęsi czy też dziczyzny. Jakie inne gatunki mięsa, poza kurczakiem, zyskują na popularności jeśli chodzi o pasztety?
Piotr Szczeblowski: Specjalizujemy się w produkcji pasztetów głównie z drobiem, z dodatkiem wieprzowiny i mięsa indyka. W linii Pasztetów Dworskich wyrabiamy ekskluzywne pasztety w szklanych słoikach z dodatkiem mięsa kaczki, gęsi lub królika oraz dziczyzny. Składy naszych pasztetów są bardzo różne, ze względu na bogatą ofertę pod względem smaku. Mamy aż siedemnaście wersji smakowych Pasztetu Wielkopolskiego oraz pięć smaków Pasztetu Dworskiego. Nasze ostatnie nowości to pasztet z czarnuszka, z oliwkami i kaparami i z chrzanem. Jako pierwsi na rynku oferujemy też pasztet drobiowy z błonnikiem.
R.Z.: Jakiego rodzaju opakowania (także pod kątem form zamknięcia) pasztetów są najchętniej wybierane przez konsumentów? Czy coś się w tej kwestii w ostatnich latach zmieniało?
P.Sz.: W przypadku pasztetów jako pierwsi na polskim rynku wprowadziliśmy innowacyjne opakowania – lekkie i ergonomiczne puszki aluminiowe, dzięki którym pasztet zachowuje świeżość i pełne walory smakowe. Klienci od razu je polubili. Najważniejszą ich cechą jest przede wszystkim gwarancja bezpieczeństwa i dobrego smaku produktów. Ponadto są wygodne w użyciu, łatwo się otwierają, a produkty, do momentu otwarcia, mogą być przechowywane bez lodówki.
R.Z.: Które konkretnie pasztety z portfolio marki Profi realizują najwyższą sprzedaż?
P.Sz.: Wielkopolski Pasztet z Drobiem to sztandarowy produkt Profi i lider sprzedaży, którego sprzedaż w skali roku utrzymuje się na równym poziomie. Jako nieliczni na rynku możemy pochwalić się tak dużą ilością wersji smakowych w ramach jednej marki pasztetu. Wielkopolski Pasztet Profi to już siedemnaście smaków pasztetu m.in. z pomidorami, z papryką, z pieczarkami, z koperkiem, z zielonym pieprzem, z czosnkiem, ze szczypiorkiem, z suszonymi pomidorami i bazylią. Jeśli miałbym powiedzieć, które są najbardziej ulubione, to od lat, wnioskując to po wynikach sprzedażowych, są to smaki: firmowy, z pomidorami, pieczarką i papryką. Jednocześnie pragnę podkreślić ze konsumenci bardzo chętnie sięgają po nowe smaki, wprowadzone do sprzedaży w ostatnich dwóch latach, z suszonymi pomidorami i pikantny.
R.Z.: Czy wiedzą Państwo przy jakich okazjach (śniadanie, przekąska, inne/jakie?) Polacy najczęściej sięgają po pasztety? Czy są okresy w roku, w których pasztety sprzedają się lepiej niż w innych?
P.Sz.: Jeśli chodzi o sezonowość, to utrzymujemy równą sprzedaż pasztetów w skali całego roku, nie wliczając wahań w okresie wakacji, czyli w sezonie turystycznym, gdzie sprzedaż naszych produktów rośnie. Nasze pasztety i konserwy są idealnym produktem do zabrania na wakacje. Możliwość przechowywania poza lodówką, buduje ich popularność w okresie wakacyjnym, zwłaszcza wśród podróżników udających się na długie wyjazdy ( np. wyprawy górskie, żegluga).
R.Z.: Oferują Państwo również konserwy. Jak rozwija się ta kategoria w Polsce?
P.Sz.: Konserwy to stabilny rynek , który rozwija się, a jakość produktów w tej kategorii rośnie. Konsument kupuje świadomie i oczekuje jak najwyższej jakości. Zważywszy, że na tym rynku jest spora konkurencja, walkę o Klienta zdobędzie ten, kto dostarczy na sklepową półkę produkt smaczny, wysokiej jakości i w dobrej cenie. Ponadto, konsumenci cały czas poszukują nowych smaków dlatego dwa lata temu, wprowadziliśmy nowości Szynkę z kurczaka, i Konserwę wieprzową z boczkiem, Łopatkę wieprzową i Konserwę tyrolską.
R.Z.: Które konserwy w Państwa portfolio są najchętniej kupowane?
P.Sz.: Są to znane już klientom i długo obecne na rynku: Szynka z indyka, Szynka mielona wieprzowa oraz Gulasz angielski wieprzowy. A z ostatnich nowości to Szynka z kurczaka i Konserwa wieprzowa z boczkiem.
R.Z.: Czy w najbliższym czasie planują Państwo jakieś nowości produktowe w kategorii pasztetów i/lub konserw?
P.Sz.: Cały czas pracujemy nad nowościami rynkowymi, starając się podążać za oczekiwaniami Klientów. Na pewno wkrótce zaskoczymy rynek nowością w kategorii pasztetów, gdyż w przyszłym roku Profi będzie obchodzić swoje 25-lecie na rynku. Na tę okazję przygotowujemy dla swoich Klientów niespodziankę.
Wielkopolska Wytwórnia Żywności PROFI jest czołowym producentem pasztetów, dań gotowych i konserw mięsnych na polskim rynku. Firma działa od 1993 roku. W gamie produktów firmy znajdują się pasztety, zupy i dania gotowe, które powstają w oparciu o tradycyjne receptury przy użyciu składników najwyższej jakości, świeżych przypraw i warzyw, bez sztucznych dodatków.